Hör n[x] n[x] n[x], era [Könsord]huvuden!

Enligt Aftonbladet vill Ingrid Olsson (c), kommunpolitiker i Ljusdal Kommun, införa ett förbud mot svärord, mer specifikt könsord. som t ex [könsord], [könsord] och [könsord]. Jo, alltså, jag vill inte bli bötfälld för att ha sagt [könsord] i den här bloggen, eller [könsord].

Jag tycker det är ett utmärkt förslag. Jag vill ha mer censur! Jag vill förbjuda ‘jag’! Redan i de här korta meningarna har jag använt ‘jag’ fyra gånger! [xxx] skulle t om vilja gå så långt att låta skolan ta upp alternativa kraftuttryck.

Har ni förresten tänkt på hur ‘i’ ser ut? ‘I’ är misstänkt likt en fallos-symbol, så [xxx] vill förbjuda [x]! Det n[x]!

Om skolan [x]nte vet vad de ska h[x]tta på för alternat[x]v t[x]ll våra gamla [x]nvekt[x]v kan de med fördel läsa T[x]nt[x]n (håll ett öga på kapten Haddock när han bl[x]r arg), eller använda s[x]g av nedanstående – alldeles grat[x]s! – l[x]sta (jag har fått d[x]spens för nedanstående fula ord, samt användandet av [x]):

1 Hora – ersätts med:
‘Individ av honkön, vanligen, som medelst fysisk rekreativ sysselsättning efter erhållen betalning utför tjänster åt personer av hankön, vanligen.’

2 Kukhuvud – ersätts med:
‘Begrepp alluderande på det manliga könsorganets översta form i rest tillstånd’

3 Fuck – ersätts med:
‘Angofil term av det svenska ordet vi beklagligen inte kan delge er p ga förbud’

4 Motherfucker – ersätts med:
‘Angofil maternal bolare, en term av det svenska ordet vi beklagligen inte heller kan delge er p ga förbud’

5 Asshole – ersätts med:
‘vanligen förekommande ringmuskulaturinbäddad fysiologisk kloak’

Har n[x] andra förslag? Bl[x] l[x]te v[x]lda! Med l[x]te tur får n[x] [könsord], era [könsord]huvuden!

(Har verkl[x]gen [x]nte pol[x]t[x]ker [x]nget annat att göra?)

Kommentera

