Apropå abort … ;P

🙂

11 thoughts on “Apropå abort … ;P

  1. Me love

    Detta är en av favoritscenerna. Men jag vill också se det protestantiska paret.
    Mannen som säger att katolikerna är vidriga och ansvarslösa – de får ju barn varje gång de har gjort _det_

    Kvinnan svarar: Men det har ju vi också. Vi har fått barn varje gång vi gjort _det_. Vi har en son.

  2. En gång för länge sen hade jag fått en flickvän och tidigare på den dag före den kväll då Det Skulle Ske gick jag till Pressbyrån för att (efter femton varv utanför butiken) köpa ni vet vad. Nej, inte Marabou chokladkaka.

    Just som jag står där vid disken och höjer handen för att peka mot hyllan med paket bakom kassan så … Går min hjärna upp i högvarv och överlistar tungan, varför jag – istället för ett mumlat ‘kondomer?’ och krumrygg av skam – sträcker upp mig och säger, med hög röst:

    – Ge mig ett paket kondomer! För jag är protestant!

    SEN slog det mig vad jag nyss hade sagt. Men då hade jag, å andra sidan, en hel skrattande Pressbyråbutik att befinna mig i. Fast jag var tvungen att betala för dem, i af.

    Darned.

  3. Jag vill också se det protestantiska paret!
    De påminner mig alltid om (håll i hatten inför kommande mening!) : en faster till en av min mors barndomsvänner.
    (Puust!) 😉

    Rättning i ledet, nå…nämnda faster kom en gång, vid en stunds gemytligt kaffedrickande på en eller annan terass, med kommentaren att ”Carl-Henrik (hennes make), bara hade varit stygg mot henne 3 gånger”…hon hade tre söner…

    Fullständigt sann historia, med max 35 år på nacken!
    Moderskapets kompis, glömde den aldrig!
    Många gånger debatterade vi om huruvida tanten v e r k l i g e n hade menat…och fram till att ja, det hade hon…

  4. 😀 😀

    Kanske var det jag som var säljaren…

    När jag jobbade på Pressbyrån kom en man in i butiken och sa: Tjosan!

    Varpå jag svarade: Tjosan!

    Mannen: Tjosan!

    Jag: Tjosan hejsan!

    Mannen väser: k o n d o m e r

    Han skulle ha Cho-san – fjärilstunna kondomer – och efter vår lilla hälsningsceremoni så visste hela butiken om det…

  5. Jag skrattar så jag kissar ner mig…Ni är för goa!

    Jag undrar var jag befunnit mig under stora delar av min existens här på jorden? Jag kan nämligen inte minnas att jag sett filmen (skäms på mig)…eller om jag förträngt det? 😀

  6. Jag har precis för mig att du bor på Västkusten, Lotta – så där är nog förklaringen till att du missat Monty Pythons ‘the Meaning of Life’.

    Den cineastiska civilisationen, i vilken Monty Python står som Skapelsens apoteos, har ännu inte nått fram till de västkustliga utmarkerna 😉

    /Klokbok, fuskstockholmare

Kommentera

