J’accuse!

unrealNu är måttet rågat! sånt här får inte tillgå i tysthet medan alla tiger still! Nu har det till och med gått så långt att krigsförbrytare bloggar om det! Jag blir så upprörd nu, så jag måste citera Mormor, Fans Mormor (om vilken ni kan läsa i min bok Recept för Domedagen):

USCH!!!

Om det inte vore för att jag dödade min första varelse omkring 1989 (en orch, namn okänt, i C64-spelet ‘Battle for Middle Earth’) skulle jag verkligen springa iväg till Haag med en gång. Men … Jag är kanske inte det allra bästa kronvittnet här, till BloggenBents erkännande om folkmord. Med tanke på att min ‘slippery slope of murder‘ började redan 1989* ska jag kanske hålla tyst. Jag har tappat räkningen, det har jag, men en rudimentärt generell skattning av antalet mord borde hamna på någonstans kring … Tja, varför inte:

3 546 987.

impTre miljoner. Femhundrafyrtiosex. Tusen. Niohundraåttiosju. En … ökande frekvens, bara jag skaffat nya högtalare och återigen flyr ur fångskeppet och såsmåningom möter min första skarj, i Unreal (ett av de bästa spel som någonsin skapats, enbart förbigånget av Halflife och Doom; den gamla versionen alltså, inte det där moderna skiten.

Hur många har ni dödat idag?

——-
* egentligen började den mycket tidigare, omkring 1976, när jag dödade min första tennsoldat.

2 thoughts on “J’accuse!

Kommentera

