Tack, Esbati!

Mina fördomar om vänstern kom alldeles på skam efter att via Ali Esbatis blog ha hittat denna … PÄRLA!

Jag får väl göra som Esbati, och tacka Banal.

*Herr Klokbok skrattar hela vägen till Elgiganten*.*

——–

piptemp*: Detta Elgiganten-besök beror på att en av mina katter, den som är beige här på bilden intill, roade sig med att bita sönder 1) Kabeln till mina högtalare och sen bita sönder kabeln till mina nyinköpta högtalare, och 2) bita av muskabeln.

Jag förstår Pipis, den beige katten alltså, angående musen. Det hör ju liksom till katters natur, men högtalarna … Jag menar – bara för att jag lyssnade på Laibachs ‘God Is God’ (från deras album ‘Jesus Christ Superstar’) behöver kattskrället väl inte framföra sin divergerande musiksmak på ett sådant tandfast sätt, som att bita av kabeln!?

Som straff fick Pipis 150 gram räkor. Ja, jag är en jävla mes. So sue me.)

4 thoughts on “Tack, Esbati!

  1. Påminner förresten om faderskapets boxer, när han (min dyre fader) i min barndom begick misstaget att gå med i en s ä c k p i p e-orkester! 😦

    (Han skulle dock inte pipa, snarare tuta i ett av de typiska blåsinstrumenten, vars usla namn jag har lyckats förtränga)

    Efter första övningsomgången, räckte det med att han tog i instrumentet, för att hundstackarn skulle börja yla, hon slutade inte förrän hon var säker på att sista tonen var över.

    Eftersom han var en envis man, förlade han sina övningar till ett vindsrum, beläget över sovrummet, hunden satte sig i sovrummet och ylade, obönhörligt, mot taket.

    Tillslut gav han upp och slutade i orkestern, något vi alla (och i synnerhet hunden) var ytterst tacksamma för, dock utgick ingen belöning till henne, för hennes lovvärda insats.

    I själva verket tror jag att han aldrig riktigt förlät henne för hennes (sunda!) kritik… 😀

  2. Katten ifråga uppför sig något mer städat nu, efter att jag skällde på honom som en hund.

    Du skulle bara se hur förvånad han såg ut ^^!

    🙂

  3. *Gapskratt* det f ö r s t å r jag!
    Eller, så såg han förvånad ut i tanken ”nu jävlar, nu har det brutit loss, husse har blivit tokig, till slut”. 😉

Kommentera

