Hmm …

Jag läste en artikel i SvD, men jag har redan glömt den.

9 thoughts on “Hmm …

  1. Suck…ännu en till intet förpliktigande undersökning…
    Jag förstår att du glömde den direkt, det ämnar även jag göra.

    (Har bara ett tillägg till ”Socialt engagemang” argumentet, nämligen alla dessa (Obs Ickekönsbundet!) som, i en relation, ”tillåter sig” att vara hur glömska och tankspridda som helst, i den bekväma förvissningen om att deras partner har åtagit sig rollen att påminna dem.*S*)

  2. ”Maylor konstaterar dock att den praktiska användningen av de testade förmågorna är liten och att faktorer som socialt engagemang samt mental och fysisk träning har större inflytande på åldrandes hjärnor.
    Det finns alltså givna skillnader mellan män och män och kvinnor och kvinnor.”

    Dvs skillnaden är trots allt stor mellan män och män och mellan kvinnor och kvinnor – dvs – det var det vi redan visste…

  3. Jag tror att SvD fick lite panik när de upptäckte att vetenskapsredaktionen inte hade presterat något bättre än en artikel med rubriken

    ‘Darwin hävdar vi inte är Guds skapelse’.

    Så de ringde någon forskare illa kvickt och bad hen komma med något smart.

    Men hur som haver fick jag iaf några extra besökare till bloggen. Och det är statistiken som räknas (hey – jag är man, jag _måste_ ha en vinnarinstinkt, för Så Är Det.

    Vad har jag vunnit? Vad har jag vunnit? Vad har jag vunnit? *skuttar frenetiskt och viftar med handlederna … inser att jag beter mig omanligt och harklar mig och upprepar med speedad röst:

    Vad har jag vunnit? Vad har jag vunnit? Vad har jag vunnit? Iiiiih! 😛 )

    (Det är sommar snart. Om sommaren blir jag alltid lite extra fjollig. Det är faktiskt … ganska avslappnande 🙂 )

Kommentera

