Klokbok?

me070604Spana in den där snubben till vänster. Ser han riktigt klok ut? Liksom den där distanserade blicken, den där spetsiga näsan, den där … Ja jag vet inte vad. Visst är det en Riktig Ma… *host host host gargel host*

Nåväl, det där till vänster är faktiskt lilla jag. Sprillans ny (alltså fotot). Idag har jag nämligen modellat och jag tyckte att det var dags att uppdatera min pofolio lite så jag klippte och klistrade i Photoshop. Nu ska det sägas att jag aldrig kommer att bli vare sig en Schenkenberg eller proffs på bildhantering, men i vilket fall så fångades min själ …

I det att somliga kulturer påstår att om man tar en bild på någon, stjäl man själen. Jag undrar om min chef tänkte på det då, när hon knäppte den där bilden? Kanske kan jag stämma … Nej, förresten. Det är nog försent, om själen redan är norpad.

Nu kommer det att dröja ytterligare fyra år till nästa bild. Så tills dess kanske min själ har hittat tillbaks igen. 🙂

13 thoughts on “Klokbok?

  1. Det är en riktigt bra bild!
    Kul att du inte är helt svartklädd, men riskerar du inte att åka dit för ”falsk marknadsföring” gnom att inte vara det? 😉

    Oroa dig inte för själen du, dom är bra på att både ducka för illvilliga kameror och på att, om så behövs, hitta tillbaka igen… 😀

  2. Nina, det du säger om Joakims klädsel…jag reagerade över samma sak, skjortan är sketasnygg på honom!

    Joakim, du kanske bör nyansera dig lite även i form av färg? 😉 Resultat har du ju redan fått iform av kommentarer både från mig och Nina, eller hur! *s*

    Kram

  3. Lotta.Ja, visst är den!
    Men det är inte lönt…det är precis som son, som också alltid springer runt helt svartklädd, året runt.

    De enda gångerna han har något annat, är när någon mer eller mindre har mordhotat honom till det, eller om jag inte har varit hemma och allt svart ligger i tvättkorgen… 😀

  4. Nu läser son din bok…han ligger på sin säng och med jämna mellanrum hör jag honom gapskratta där inne… 😀

    När jag frågar honom, citerar han och väser sedan att jag ska ge fan i att störa honom i hans läsande!

    Fnyyyyys…det är ju, för fan, ” m i n ” bok…han ska vara glad att han fick låna den!

    Bara så du vet… 🙂

  5. Visst ä r det! 😉

    Faktum är att han fortfarande (endast med uppehåll för middag) läser och väser åt mig…

    Remarkabelt!
    Senast han gjorde så här, var när han fick ”Eddingsnoja!

  6. Jag känner mig hedrad över detta förtroende, att kunna konkurrera ut David (?) Eddings 🙂

    Eftersom min bok marknadsförs via djungeltelegrafen (tyvärr) kanske ni kan trumma lite för den?

    *se snällt på*

  7. Jodå, ”David”, jag har tappat räkningen på hur många Eddings och Pratchett han har…

    Fåntratt! 🙂

    Fast, det gör jag ju redan…har faktiskt gjort det sedan jag läste den, för att det är en bok jag vill ”dela med mig av”… 🙂

  8. Tur att du inte är krävande eller så… 😉

    Kära slavdrivare…så sent som igår rekommenderade jag den till Juggen, på Nimas blogg och till Bobby…

    Förutom att jag redan har trummat för den till en massa vänner… 🙂

Kommentera

