Den som söker, finner …

För en tid sen utlovade jag ett kåseri om söktermer. Detta på grund av att någon hade sökt på ‘Mjuk kaka sjunker i‘. Vem som än sökte efter detta gav sig aldrig till känna, vilket jag inte hade väntat mig. Nu förväntar jag mig inte heller någon ‘det var jag!‘-reaktion, men under de senaste dagarna har Någon sökt efter:

  • hoppa med en pianotråd runt halsen

samt:

  • kan man göra en snara av pianotråd.

Jag blir faktiskt lite oroad …

Vidare ser jag ofta att där finns en slags trend i söktermer. För en tid sen var ‘möss och människor‘ vanligt förekommande, kanske på grund av min bloggpost betitlad just ‘Möss och människor (eller möjligen på grund av min Möss och männis… förlåt, tonåringar; Den renderade mig en utskällning från Frida, som i en kommentar skrev:

”ni ska bara veta att bara för att NI tror att vi är som möss så är vi inte de!Vi är inga kryp som bara är på jakt efter mat och sex!Där har ni helt fel!!Jag tycker att det är kränkande att skriva en sån artikel..Den första var kanske inte så farlig men den andra sen där man beskriver möss och tonåringar som lika! tänk på när ni va tonåringar! jag tror inte att ni bara tänkte på mat och sex? Nej just de!Så om ni nu ska skriva artiklar om sådana här saker måste det i alla fall vara sant! // arg tonåring! 8(”

Jag ber Frida om ursäkt, än en gång.

En annan trend var Gustav Vasa, där någon bland annat hade sökt på ‘Gustav Vasa rövknullar påven‘. Anar man en uppretad prottie där, eller kanske en markering från den ickepapalistiska kadern? Vem vet …

Nu så, den senaste trenden är förutom pianotråd … sill och potatis, herrfrisyrer, porr, andra världskriget samt svensk kultur. Men topp-tre-listan över intressanta sökord de senaste sju dagarna är:

myra

  1. jättestora svarta myror*
  2. studentmössa som det står lucifer
  3. gonnorre i halsen domain:klokbok.wordpress.com

Jag är fundersam över den sista termen, där i listan ovanför …

– – – –

*: Sannolikt blev min bloggpost ‘Eciton Burchellii i brallan?’ träffad.

Sökord för de senaste sju dagarna har varit:
böcker man ska ha läst, runda glasögon svarta, döda andra världskriget, ord om sport, ta bort cellulitis, kan man göra en snara av pianotråd, fri porr, morgoth, gamla kvinnor, hoppa med en pianotråd runt halsen, stefan schwarz gud, liknelser vietnam irak, ryggklåda, Avståndmätning, nakna Cheerleaders, keltisk cirkel bild, SILL OCH POTATIS, re:member kampanj, kanslisvenska, vilken grupp sjöng London calling, munskydd irriterande, popova barn, osvensk fredrik lindström, vad är ensamheten, spår i historien efter andra världskriget, grandet i andras ögon men inte bjälken, herrfrisyrer 2007, en myt, guds vägar äro outgrundliga, huvudpersoner nässlorna blomma, hellre ökänd än okänd blogg, danska supportern handlade logisk, deffad kropp, persiska knull, skulle i mening, tidningssvenska, supportern logisk, fri porr, bookmaker+mat+recept, herrfrisyrer våren 2007, danmark+sverige +aftonbladet+löpsedel+f, stalin og bulgakov, svensk kultur, herrfrisyrer, ”otack är världens lön” översättning, en myt, en exempel av satir, aborträtt, vad är svenskt, säkraste preventivmedlet, Första världskriget döda, jättestora svarta myror, rövknull, ”hey ängel”, nya mat, att vara ful, sill och potatis bilder, ernst hugo, solglasögon herr 2007, muskler snyggt, happy birthday med svärord, vargar airport webcam, klischeer och exempel, retorik, brefots, gudrun ivanhoe, memento mori, vad är getost?, velourman, joakim andersson poet, ”JOHAN LUNDBERG” OEI, poesi barn, majlard ”helig ko” domaren, herr fotomodeller, hey ängel, herrfrisyrer, OEI debatt Lundberg, skandinavisk kultur, rita snygg bilar, nässlorna blommar, skolgång, bekämpningsmedel +myror, HERRFRISYRER, herr blöjor, usa+föregångsland, studentmössa som det står lucifer, herrfrisyrer, akademikerförakt, blötdjur, störta alliansen, hmm, gonnorre i halsen domain:klokbok.wordpress.com, ex på kvinnliga egenskaper, fulll, ”kritik av den negativa”, fakta om kåldolmar, svensk kultur, allmänt om blötdjur, aase berg, vad är svensk kultur, fakta om första världskriget, nakna cheerleaders, mens+tonåring+flick, svärord, fakta svensk kultur, ”myt”, enkel fakta om andra världskriget, dansk supporter klapp, sill och potatis.

– – – –
Andra bloggar om: , ,

One thought on “Den som söker, finner …

  1. Jag hittade hit med sökorden ”poesi fnitter” haha.
    Du ska ha tack, din sida har nu lyckats underhålla mig i fyrtio minuter!

    Förresten du bokerkloker, du påminner väldigt mycket om mig själv… om femton år, räknat från idag. Trots min ungdom förstår jag hur jag kommer sluta. Fast framtiden kan slå ner snabbare och mer kraftfullt än man anar. Ovetandet sitter inte i lillhjärnan eller medvetandet sitter inte där vetandet huserar. Man ser sig själv nu, man kan göra logiska slutsatser om att jag redan befinner mig i nutiden bland mycket annat. Jag äger ingen bil varken körkort heller, i framtiden är det lag. Nutiden är bara en kort träplanka, nej knappast av stål, ”ingen räddningsplanka heller” sa Arne. Framtiden, man åldras, åren går, årorna går av, allt blir sämre… nej inte allt jo, man inser det inte. Tonåren är de värsta åren, de tidiga värre än de senare tonåren eller helt tvärtom det är individuellt inser man försent. Insikten är det primära den kommer alltid försent inser jag alltid försent aldrig för tidigt insåg jag nyss aldrig kommer insikten på posten . Posten kommer alltid försent, posten kommer aldrig heller den i tid, tiden flyter ut som ett hav nej… kliché stop! Varning för klichéer, stop i lagens namn! Potatis kan man odla, post kan inte odlas den måste skickas. Vi är av samma sort du och jag… nästan. Jag förstår dig du förstår inte mig än, du måste ta dig tid du kommer förstå, vi är av samma sort du och jag. Jag kan inte undvika saker det måste finns utrymme för jämförelser, det är en sådan sak jag inte kan undvika vid ett tillfälle som det här, i detta slag av ett annat slag, Tjutebro. Ditt sätt att skriva och formulera dig påminner och andas lite av den prisbelönte ljudkonstnären vid namn Kjell. Ahlinge i efternamn Kjell i förnamn, nej stopp och belägg jag insinuerar inget om plagiat eller något sådant lugna dig ”du kommer förstå”, sa jag till dig. Inspiration skulle man kunna kalla det vi inspirerar alla varandra du inspirerar mig vissa inspirerar inte mig, utan min vetskap är det just det de gör. Om jag bara visste hur.

Kommentera

