Vade, Satana

Så här illa kan det gå när nykyrkliga (?) försöker framstå som belästa akademiker. Dess blogroll säger det mesta. Inläggen säger resten. Det är nästan fascinerande hur kristen (jag är inte säker på att Big Jee håller med om just det epitetet) fascism frodas i bakvattnet av internet; nästan, för om de slutade fega bakom anonyma bloggar och började spränga pizzerior i luften skulle vi snart se vad de är.

Kristister (jmfr islamister).

Har ni tänkt tanken någon gång, hur vårt samhälle skulle se ut om De verkligen fick makten? (Hint – mosaisk lagstiftning … )

Disclaimer: Om du är fanatisk – fuck off. Den enda sanning som finns är: Ifrågasätt! Till och med stackars gamle Big Jee försökte få folk att tänka själva, vilket gick utmärkt tills år 33, när folk som inte vågade tänka själva beslutade sig för att,så att säga … Ta ner honom på jorden. Med hjälp av tortyr. Bara för Hans skull så ska jag lägga upp Hans idolfoto här 🙂 )

jee

Hey, Jee! Luv ya!

3 thoughts on “Vade, Satana

  1. Ska det vara någon mening med allt bloggande måste debatten vara så saklig som möjligt. Svepande anklagelser om inkompetens, rasism och fascism leder inte till dialog utan till konfrontation. Kanske borde du sätta dig ner och fundera en smula på vem som skapar ett ”fundamentalistiskt” debattklimat. Att demonisera människor med andra åsikter är fundamentalismens främsta kännetecken. Och svordomar hör inte hemma i ett civiliserat samtal. Vill du diskutera med mig hyfsar du tonen.

  2. Busar ska behandlas busaktigt, sa Gustav Adolf Ekdahl i ‘Fanny och Alexander’.

    Så nej, jag debatterar på mina villkor, inte efter vad du kräver.

    Lilla gubben, jag är på tok för gammal för att bli skrämd till tystnad av dina uppfostrande rader. Så håll dig på din kant, så håller jag mig på min. Gud vill det 😉

Kommentera

