Vad en Ung Dam bör Undvika:

* Gudrun Schyman
* Ensamma män
* Veckorevyn
* Internet
* Feminism
* Lesbiska
* Vilja
* Rock
* Sex

Orsaker:

* Gudrun Schyman är, som alla vet, lesbisk. Det hörs på namnet – Sky man (att ‘sky’ betyder ‘fly från’, ‘undanhålla sig’). Hon är farlig för unga kvinnor inte bara därför att hon är lesbisk, som alla feminister, utan också medias favoritfeminist – nu med eget TV-program!

* Ensamma män är farliga därför att de är män. Män saknar den där ack så viktiga spärren att inte doppa veken i varje hålighet de ser; kvisthål, avloppstrummor, avgasrör, dammsugare, unga oskuldsfulla damer på väg hem från Pressbyrån med en Veckorevyn under armen. När män inte jagar något att sätta på, så slåss de. Eller så tittar de på när andra våldför sig på kvinnor eller andra män. Ensamma män i grupp – det är ingen motsägelse, eftersom en man alltid är ensam oavsett hur många han har omkring sig – göder sina lustar med hjälp av våld och porr. En del ensamma män anser sig vara feminister, vilket innebär att de är lesbiska – och därför bör undvikas.

* Veckorevyn är en porrtidning. Det är numer fastslaget av bland annat Aftonbladet, äcklade föräldrar och kändisar. Enligt bloggaren ‘Enligt Min Humla’ (som ser ut som en hårdrockare och därför bör undvikas) har Anders Westgårdh, skribent på Aftonbladet, fördömt Veckorevyn. Etersom fördommandet sker på Aftonbladets Plus-sida riktar sig fördömmandet inte mot den breda allmänheten, utan mot en i förväg utvald grupp (nämligen Plus-prenumeranter). Vilket gör fördömmandet än mer kraftfullt: Sanningen är, som alla vet, alltför svår för Den stora Massan. Att förstå sanningen är något för de upplysta, för här behövs vishet. Att Anders Westgårds dotter riktar sig mot fadern med en korrigerande inlaga betyder ingenting. Hon lever med ett falskt medvetande, i det hon dels är för ung för att förstå, dels läser Veckorevyn.

* Internet är farligt. Mer behöver en ung dam inte veta. Internet är farligt. På internet kan en ung dam nämligen råka på andras uppfattningar än De Rätta Uppfattningarna.

feminism

* Feminism är farligt. Den kan ge en ung dam villfarelsen att hon också är en människa, och inte en ung dam. Dessutom är alla feminister lesbiska.

* Lesbiska är farliga, eftersom deras enda mål i livet är att dels utrota alla män, dels omvända unga damer från det naturliga tillståndet av ingen sexualdrift till det onatutliga tillståndet av för mycket sexualdrift. Eftersom alla lesbiska egentligen vill vara män, lever de som män fast de per definition inte är män. Därför ska lesbiska undvikas – lesbiskhet leder till sex!

* Vilja är ett svårtdefinierat begrepp. I grunden handlar det om att göra vad man vill, vilket naturligtvis är förkastligt. En ung dam ska ine ha en egen vilja – hon ska läsa Veckorevy… nej, förresten. Är man en ung dam ska man vara snygg. Snygg. Och är du snygg ung dam behöver du ingen vilja – du har långt hår istället.

* Rock, rockmusik alltså, är farligt. Det konstanta trummandet kan locka fram lust hos en ung dam. Unga män kan hantera lust, till exempel genom att leta upp ett avgasrör, men unga damer med nyväckt lust löper risk att Råka Illa Ut. Unga damer som råkar lyssna på rockmusik får alltså skylla sig själva om de råkar illa ut. Unga damer börr istället lyssna på främst en Man, i värsta fall på Britney Spears. Men bara hennes tidiga skivor; sen deflorerades oskulden och numer är hon faktiskt som vilken slampa som helst.

* Sex. Undvik sex. Så, nej – det behövs inte ordas mer om det. Undvik sex. Du vill väl inte bli lesbisk, min unga dam? Det bästa sättet att undvika sex är att inte ha sex. Här är ett tips från NBC (via bloggen Kronberg Skrattar och Ler):

– – – – –

Intressant?

Andra bloggar om: , , , , , , , , , , , , ,

37 thoughts on “Vad en Ung Dam bör Undvika:

  1. Ha, ha – så rätt så rätt.
    Frågan är om män har en egen vilja.
    Jag tror inte det – de går nämligen bara efter sin könsdrift – därför bör kvinnor inte blotta för mycket av sin lockande kropp – då blir de våldtagna av män utan egen vilja – och får därmed skylla sig själva.
    Små barn som springer nakna hemma får också skylla sig själva.
    Jag tror inte att jag tar i för mycket om jag kallar nyfödda unga damer för slampor!

  2. Dagens bästa läsning. Satt hos frisören och bläddrade i just Veckorevyn och tycker förstås att unga damer bör akta sig för den – på grund av dess fördummande innehåll som i princip skriker ut att de unga damerna ska se ut på ett visst sätt (med hjälp av diverse produkter som är mer eller mindre dyra). Tilläggas bör att alternativet till Veckorevyn var Slitz. Något unga herrar bör akta sig för – på grund av dess fördummande innehåll som i princip skriker ut att unga damer ska se ut på ett visst sätt (och därmed vara knullbara).

    Suck. Varför har de inte Kerrang! eller Sweden Rock Magazine hos frisören?

  3. Min frisör har bara håruppsättningskataloger och tre veckor gamla Metro 😦

    Jag menar – de kunde väl ändå ha en FiB eller nåt? Men nä då.

    Dock är litteraturen hos frisörer ett område för utveckling, tänk er den moraliska uppryckning vi skulle kunna åstadkomma genom att placera ut moraliskt uppbyggelig litteratur hos hårklipparna. Man går dit för att få en ny lugg och kommer hem en helt ny personlighet 😀

  4. Yeah, go girl! Du har verkligen fått till det idag… tjejer ska ju inte vara medvetna heller, för då blir det ju så svårt att kombinera det där med vilja och porr… Krusbärscider fixar festen.
    Tack för ditt bra-iga inlägg*bugar*

  5. Joakim.Där finns det helt klart utrymme för förbättringar, ja.

    Du skulle kanske, som alla pånyttfödda moralister, dra igång ett korståg ”För Höjande Av Moral Och God Litteratur” på salongerna?

    Ett lovvärt syfte och dessutom slipper du städningen ett tag till!

  6. Eftersom jag är en nyfiken jävel kollade jag in din blogg, och sluter mig således till att mina råd här ovan är nåpot du genast bör ta till dig.

    Unga dam. Möh. Höh höh.

    🙂

  7. Pingback: lås in tonårstjejerna! « the real mymlan

  8. Bah!

    England har bara funnits sen 1066.

    Innan dess var det bara vildar där, som dick däng av svenska (och norska, isländska, danska) vikingar!

    *känner ryckningar i högerarmen och går med i SD*

    😛

  9. *hirr hirr*..och Freud är en kille vi inte behöver presentera i detta sällskap antar jag….
    Först säger du att du ”tittar efter” att du är en man…och nu slänger du med en dick…nej förlåt ….vad var det du sa…?
    *Skrattar kucklandes*

  10. Jag gillade videon som klokbok slängde in på din blogg Nina – jag tror jag ska slänga in den på min ickefinkulturella blogg – och tacka livet – och klokbok… Jag tyckte den var otroligt rolig.

    Min muräna gillade den också – han hälsar.
    Och minimuränan (han är 9) sa att den äger.

  11. Lena.Ok, nerröstad…suck.
    😦
    Jag kan ge mig fasen på att även min muräna skulle gilla den, om jag nu visade honom den.

    Fast det är klart, han kan ha sett den, för någon dag sedan talade han om att han brukar smygläsa min blogg lite nu och då…troligen för att kolla så att jag inte tar heder och ära av honom.
    😀

  12. Pingback: polymeriska tankar » Rätta in dig i ledet, ungjävel!

Kommentera

