Ickenormativ hårfärg skrämmer

Får man verkligen se ut hur som helst?

Jag blev nyfiken på den där historien där reklambranschens renommé hänger  håret.

Så med härledning av en och annan tidningsbild hamnade jag så hos Reklamfabriken AB och deras personal. Med tanke på montören Markus röda hår tänkte jag, innan jag klickade mig in på personalavdelningen, att resten av personalen antingen var kostymer eller välfönade.

Till min förvåning är allihop seriefigurer.

– – – – –

Intressant?
Andra bloggar om: , , , , , , , ,

7 thoughts on “Ickenormativ hårfärg skrämmer

  1. Jag kom att tänka på Ralph Bakshis ‘Lord of the Rings’ när jag såg de där dubbelexponerade bilderna …

    (Ralph Bakshi gjorde en teckand version av första delen i Sagan om Ringen, 1978. Det är en film som de allra flesta helst vill glömma numer. Vilket är synd, för den var faktiskt ganska bra 🙂 )

  2. Joakim.Nej_det_var_den_inte!

    Mitt första sambomisstag, släpade med mig att se den och det enda ”bra” i den filmen, var Gollums minspel när han fick frågan var han hade varit och han fnös ”snooping”.

  3. Fast Gollum sa inte ‘snooping’.

    Han sa:

    ‘Sneaking!’

    Dock är snooping ganska skojigt. Och iaf i fallet med den rödhårige reklamskyltsmontören en bit kaka 🙂

  4. Joakim.Visst fasen, det gjorde han ju.

    Sabla människa, att ha bättre minne än jag! =/

    Nåja, det var ju ett tag sedan…

    (Sade hon i ett försök att skyla över sin lapsus…)

    Jo, vi hamnade visst en bit bort där…men kaka är ju så gott…
    🙂

Kommentera

