Optimisation av kundbasrelaterad presentation – eller floskelbingo!

Outsorcing vs insourcing recipients 

Via Kronberg SkrattaroOch Ler (eller som hennes blogg heter på lunariskaazZÅ kjoNBerg zkrattaRoCh *ler*) hittade jag fram till en floskelbingo. Om jag nu mot förmodan kommer att hamna på långa möten i framtiden, där marknadssegment framtidssäkrar nya innovativa enheter med hög prioritet, kan jag med gott samvete – consciusnessessment – sätta ned foten och ta initiativ genom att ropa ‘Skitsnack!‘.

Nu är det förstås viktigt att implementera också en positiv voice, varför jag i framtiden – future – inte bara ska dissa möten genom att jiddra. Det vet man ju vad fett med respekt gör för tifo, alltså. Men ändå … jag tänker att kanske jag i ett framtidsperspektiv – futuressness – kan komma stå framför en grupp lyhörda och spjutspetskompetenta inom till exempel förlagsvärlden personer. Då kan jag inte rimligen lämna presentationen – the presentation – till slumpen. Koincidencen, alltså.

Customer based bias impressionmentness 

Som ni alla vet genom er kundstockbasade – customer based base – erfarenhet är en good impression – ett bra intryck – viktigt. Det borde inte bara Markus ha tänkt på, innan han färgade håret; konceptuellt tänk är vad som driver reklamindustrin framåt, alla måste vara teamspelare och ha proaktiva paketlösningar – och god moral. Även dagens ungdom borde ha i huvudet – keep in mind – att respekt i ens förframförande är viktigt. Läsförståelsen minskar bland kidsen, asså. För att bli lite … he he. Ungdomlig.

dia

Synergy effect evaluation model

Det är nu viktigt att komma ihåg att synergieffekterna av att på förhand hitta en bra feed till kunden eller publiken är vad som känneteckar en driftig och framåt, och hungrig föredragshållare. Och boss – chef. Koncepttänkandet i hela strukturen ä viktig, inte bara för kundens need – behov – utan också för personalen. Därför måste en smart chef – smart boss – tänka på att inte bara ge småskalig bonus, utan också keepa in mind den stora bilden – picture. Inga tubsockor, alltså, chef.

Yo! Bumrush the showness implementation 

Det är små fönster i inte bara föredragsbranschen utan också företagsbranschen, men en optimering av communicational skills – samtalsmässiga skillnader – optimerar optimerandet i deflektionen av ens budskap. Det är viktigt att ligga på topp i en sån här bransch, och precis som IT-branschen krävs det spetskompetens, spjutkunnade och verbala komuniaktionskanaler bortom en i vanliga fall laggande churn-publik. Härsket smör-publik.

Backoffice-funktionen – bakre kontoret – är svår att implementera, men en godkänd feedback – födkork (eh?) – i eftersnacket kan optimera vidimeringstekniken kring ens föredrag. Som du kan se i den powerpoint- och flash-presentation jag snart ska visa, så  är det vidare av väldig vikt – importance – att hitta en bra återkoppling och inte glömma bort att fokusera på fokus för föredraget, eftersom publiken är ens viktigaste aktör och om en presentation misslyckas med att nå sina i förvåg uppsatta mål genererar det en känsla av utanförskap i publiken, som i värsta fall somnar och det hände en kollega till mig som hade förberett en transparent och genomskinlig PP-presentation som faktiskt låg i teknikens framkant men han glömde ine bara bort punctuality – punktlighet – utan också just publiken och trots att han låg i framkant och rentav hade en pole position i presentationsteknik föll hans information utanför den paradigm som på en skala av ett till tio faktiskt var en våt dröm för vem som helst som står på en scen och kan jiddra á la han Bentnér. Min kollega nådde aldrig tifo – och vet ni vad han gör numer?

Han jobbar som lärare vid en skola i Rosengård.

Infecting the invective disaster model 

Det är alltså viktigt att komma ihåg andningspauser. Med fler personer på scen uppnår man en teamdynamik som lyckas fokusera ens escel … excel … bra målinriktade dynamiska moment till attbli ett initiativ för vinstvarning. Alla företag vill gå med vinst, och där kan alternativ till motivationen, som att ge upp buddy collective – kompisar som blir fulla efter jobbet – after work – öl -, och istället peka med hela handen vara en premium asset – bra grej – för att ta tag i den här svåra biten, som till exempel julfester. Eller andra upplevelsebitar.

Vidare. Det är … mycket viktigt att … komma ihåg. Att inte. Bara. Staka sig. Om. Man. Står. Eh … Eh … på scen. Göran Persson, före detta ledare för sossarna – the socials – visste vikten av att … skjuta upp glasögon. På näsroten. Och pusta ut. Alliansens ledare, Fredrik Reinfeldt, borde komma ihåg att skaffa glasögon. För det är så här att alla är med på tåget mot future – framtiden – och med små fönster i en bransch helt dominerad av pappskallar är det viktigt att komma ihåg branscherfarenheten hos earlier employees – tidigare slavar – vilka med viral teamdynamik uppnår inte bara tifo, utan också kommer ihåg det där med glasögonen.

Proactive proactiveness in a webenabled global environment

Proaktiva lösningar i en webaserad och webenabled – webklar – klientmiljö kan omstrukturera hela tänket. Och vad behöver vi? Vi behöver ett _nytt_ tänk! Alla de som nu är med på tåget signalerar skarpt läge  med globala teamspelare – Thomas Bodström – vars spetskompetens inom områden som client analysis och global warming är av yttersta vikt att ta tillvara på bästa sätt. För det är så här, att vi alla är en del av världen, den bästa tiden är nu, framtiden är redan här – och alla ska med.

The language ‘schwiing!’-factorness 

(Shit. Jag fick fan stånd av att skriva det här.)

– – – – –

Intressant?
Andra bloggar om: , , , , , , , , , , ,

Advertisements

16 thoughts on “Optimisation av kundbasrelaterad presentation – eller floskelbingo!

  1. Du är verkligen på hugget!

    (Nej, jag kunde inte låta bli ett uråldrigt ”modeord”, bara för att jäklas…)

    *Gapskrattar*

    (Erm, ”that was need to know information”, and I really didn´t need to know.)

    😀

  2. Det är viktigt att komma ihåg implementationen – the implementation – av även gamla – old – modeord .

    Att ‘vara på hugget’ är viktigt i en bransch som blogbranschen, där customer attractiveness factor är flyktig.

  3. Som jag nämn i ett tidigare inlägg: Jag har kompetensen och resurserna för att bryta ny mark och utvecklar avancerade metoder för att kunna effektivera verksamheten. Dessutom har jag har en stabil grundplattform för flexibla lösningar och är ledande inom mina kärnområden för att ligga steget före konkurrenterna.
    När jag effektiviserar kundens processer för ökad koncentration på huvudaffären riktar jag in mig mot viktiga områden för att kunna erbjuda integrerade lösningar.
    Min kvalitetsorienterade och kunskapsrika organisation har ett processorienterat och kundfokuserat arbetssätt för att säkerställa att uppdragen fortlöper enligt plan.

  4. Tack för din ansökan.

    Platsen har gått till annan sökande – min styvdotters bryllings kusin Gertrud (hon behövde ett break från sitt gamla jobb).

    /Personalenheten

  5. Jag tycker att de dynamiska diskurserna i grundsatserna av frågan om icke-explicita eufemismattributerad terminologi är en oöverblickbar strukturgraf över det nominella värdet av de akonkreta exempel på maximalistisk emotionsinvaggning som du tar upp.

    Därvidlag kan man i dekonstruktiva grepp montera ned dessa apokryfiska språkelement som du ovan benämner ”floskler”. Perpektivförskjutning av den psykosociala utgångspunkten för en attributerad emotionell diskurs är det som renderar en smått psykografisk karikatyr över diskurselementen.

  6. Sitter här med en, av djup beklämning, totalt tappad haka över det samlade triumviratets enastående förmåga att verbalisera sig i detta nya och oerhört viktiga språk.

    Här har en amatör som jag inget att hämta och jag backar förfärad ut genom bloggdörren för att i djupaste förtvivlan begrunda mitt bittra och ordlösa öde.

    (Med andra ord, tack alla tre för dagens gapskratt!)

    😀

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s