Sorry, wrong number

Oops …

George, eller den okände medlemmen av ‘the Three Stooges’, gjorde visst en liten blunder. Igen. Under sin presenation på en lösning av (om jag översatt det rätt) räntekrisen för amerikanska husägare uppgav han fel telefonnummer till den hjälplinje man installerat.

CNN vet mer om det.

När jag ändå åtminstone i textform befinner mig ‘over there’ kan jag passa på att nämna den hängande man som skapade stor uppståndelse i Grand Rapids, Michigan. Oroade förbipasserande ringde polis och brandkår då där antogs pågå ett självmordsförsök.

Men det var bara Siegmund Freud.

USA Today Offbeat – en ständig källa till uppsluppen glädje! – skriver om det. Glädjande nog har också en svensk nyhet nått det amerikanska nyhetsörat. USA Todays Offbeat-blogg, On Deadline, skriver om den fantastiska upptäckten att Tomten bor i Kirgizistan. Jag bloggade om det här, som bekant.

Jo … it’s a slow day at the office … Därav mitt internationella surfande.

– – – – –

Intressant … näe …

Kommentera

