10 frågor till Zawahiri

Enligt DN ska det snart gå att ‘chatta’* med al Qaidas chefsideolog Ayman Zawahiri – eller ‘Bad2dab1’, som han heter på MSN**. Man kan tycka vad man vill om al Qaida – de har i alla fall tagit ett spännande initiativ. Tänk att just dom skulle vara först med idén – och inte Bush. Okej, al Qaida lider fortfarande av en enorm badwill och vi lär få vänta länge på att de öppnar filialer á la McDonalds eller Starbucks***, men en chat är i alla fall ett första steg till att, så att säga, möta sina konsumenter.

Så jag funderar lite på vad jag skulle fråga Z om, ifall jag nu ville. Jag har inte några större planer på att göra det, men om. Jag skulle begränsa mig till tio frågor, varken mer eller mindre. Dessa:

1: Vart köper du dina glasögon? De är ganska retro, fast än moderna, kanske inte riktigt haute couture på glasögonfronten, men de är i alla fall chicka, på sitt sätt.

2: Jag funderar på att skaffa helskägg – hur lång tid tar det innan man har ett så fint jultomteskäg som du har?

3: Vart bor du, just nu? (Det är inte jag som frågar, utan en av killarna i grå kostym och solglasögon – de står bakom mig nu – undrar försynt. De har letat och letat men inte fan har de hittat dig, inte. Varken dig eller din kompish.)

4: Vad är din favoritfärg?

5: Är du flygrädd?

6: Om jag påstod att du är en ondskefull terrorist med blod på dina händer, skulle du bli smickrad eller purken?

7: Har du några bra tips på nyårssmällare? Era fyrverkerier är verkligt _Spektakulära_, så jag undrar lite så där alltså. FGast Stockholm har i och för sig inga jättehöga hus … Men …

8: Det går kanske bra ändå?

9/11: Oj, förlåt. Det där var lite näsvist … jag menar, fråga 9: Jag behöver en god hushållerska – har du några tips på vart man hittar sådana? Ålder egal (det är den i Afghanistan, menar jag).

10: När tar ni nästa flyg till New York? Så jag vet när jag inte ska resa dit, alltså.

Väntar med spänning på nästa sändning.

– – – – –
*: Dvs ställa frågorna på förhand och hoppas på att assasinerna inte känner till hur man spårar ens IP.
**: Gör han inte, jue …
***: Bomb2go är ett namnförslag jag har, om AQ någonsin ger sig in i franchisebranschen. Möjligen Green Cresecent Moon, eller GCM – JeeCeeEem … vilket snart skulle utalas som ‘jizzum’ eller möjligen ‘Jeeezus’, vilket … inte vore så bra. Ja, jag brainstormar lite här. Two Towers kanske? Eller – Formerly Two Towers … Aha! Yo, Z! Jag vet vad ni ska heta!

Ground Zero.

– – – – –
Intressant?
Andra bloggar om: , , , , , ,

2 thoughts on “10 frågor till Zawahiri

  1. *ASG* fråga 3 & 5 är…BÄSTA!!! Men mycket intressant att få svar på, själv dristade jag mig försiktigt till en endast EN, för jag vet ju att grodor kan hoppa högt!

Kommentera

