Remedy

Ett ord i taget. Björn skrev det i en kommentar till min blogpost ‘*snyft*’. Så det är vad jag ska göra. På förhand ber jag således om ursäkt för eventuella James Caan-utbrott … ni vet när han sitter framför skrivmaskinen i Annie Wilkes hus och i ett utbrott skriver:

‘Fuckfuckfuckfuckfuckfuckfuck’

Ett ord i taget, alltså. Då ska vi se … Ett. Hmm, går ju bra det här. Ord. Mmm, det artar sig. Ord. Vänta – det har jag skrivit …

Fuckfuckfuckfuckfuckfuckfuck

I! I! I ska det vara .I. Taget. Ett ord i taget. Och bara två utbrott en … oops, stavfel.

Fuckfuckfuckfuckfuckfuckfuck!

Fast stavfel går ju att åtgärda i efterhand. Och vet ni vad? Många andra sitter säkert och skriver i Word eller Open Office, men jag är hardcore – och skriver i Anteckningar (‘Notepad’, alltså). Orsaken är formateringsproblem; när jag flyttar över en text från Word till WordPress texteditor så kommer en massa irriterande blankrader med.

Nej, jag tänker inte börja använda något skit som Live Writer. Jag vet inte vad det är, jag vill inte lära mig något nytt och jag trivs med hur jag jobbar. Så det så.

Vad ska jag skriva nu, tycker ni? Eller tycker jag?
Få se … Hmm – kanske, så här?

Fuckfuckfuckfuckfuckfuckfuck

Eller när vi ändå är inne på Stephen King:

All work and no play makes Jack a dull boy.
All work and no play makes Jack a dull boy.
All work and no play makes Jack a dull boy.

All work and no play makes Jack a dull boy.
All work and no play makes Jack a dull boy.
Fuckfuckfuckfuckfuckfuckfuck

All work and no play makes Jack a dull boy.
All work and no play makes Jack a dull boy.
All work and no play makes Jack a dull boy.

All work and no play

makes Jack a dull boy.
All work and no play makes

Jack a dull boy.
All work and no play

makes

Jack a dull boy.

Inspiration är faktiskt lite fascinerande … för medan jag skriver det här så går träansiktet Christopher Lambert omkring i ‘Fortress’ – filmen om ett högteknologiskt fängelse som skulle förinta varje nations kriminalvårdsbudget fem gånger om. Han stönar nu, det låter nästan lite porrigt (om jag inte med en sidoblick visste att han kräks upp en mojäng).

När jag ändå är inne på porr – så:

Fuckfuckfuckfuckfuckfuckfuck

Eh, jag menar … Äntligen finns en film för bögar, med massor av blod och mycket lite dialog!

(Ett ord i taget. Och ett glas whiskey.)

– – – – –

Intressant?
Andra bloggar om: , , , , , , ,

2 thoughts on “Remedy

  1. Sicken en fin dikt, mycket poetisk med mycken poesi i ! Och porr är ju nästan alltid trevligt, särskilt om massor av blod ingår blir det extra spännande. Sjörövarporr, antar jag? Kan inte se mycket på YouTube dessvärre men det beror bara på denna apparats befängdheter. Samt brist på whisky, som jag föredrar att stava rommen. ”Skriv mera, lev bättre, lev längre!” Detta är en parafras på en bok jag har som köptes på rea i Sverige för en tjugo-trettio år sedan. Den har titeln: ”Drick vin, lev bättre, lev längre!” och hade tydligen inte sålt så bra.

  2. Pingback: Kaffedarr och provokation «

Kommentera

