Jag är en våldtäktsman …

… eller:

VILSE I NÄTDJUNGELN

Jag tänkte faktiskt skriva ett osande inlägg om hur lätt man blir kränkt numer, hur någon sorts pseudomoralism sprider sig, hur hyckleriet inte vet några gränser. Detta på grund av den här videon:

Men, eh … dumt nog hamnar jag alldeles snett. Det är internets förbannelse: Man börjar med att göra nätresearch omkring A, hittar en länk till B, klickar på den, tappar tråden kring A och via andra länkar hittar man till C, D och så påminner man sig något … Så då trycker man CTRL+T och öppnar en ny flik (om man använder sig av IE7) och hamnar på X och sen på H.

Alltså – jag skulle inte alls skriva om filmvåren 2008! Eller tänka på Lovecraft, upphovsrätt, Silent Hill 2 eller att gå vilse på internet! Jag skulle ju skriva om den där puckade jäveln i Värmland (se länken under A), som blivit ‘kränkt’ därför att han anser sig utpekad av Maskinen (länken går till deras MySpace-sida).

Från … ja, jag vet inte ens vart jag är längre, så vi kallar det NN, hamnar jag på T och där kan jag faktiskt för en gångs skull läsa en hiphoptext. Den är faktiskt ganska rolig, snubbarna i Maskinen måste ha speedat eller sett för mycket Monty Python när de skrev den. Och, förstås …

Jag är en våldtäktsman.

Jag dansar aldrig nykter, aldrig, inte en chans att jag dansar nykter. kallat det undanflykter om du vill, men utan minsta promill står jag still – och är, enligt Maskinen, våldtäktsman.

Pity the fools who go home with me!

”Första steget är att ni håller hand
han verkar trevlig, verkar omtänksam
men det blir jobbigt när det kommer fram
att han står stilla som en våldtäktsman”

Det innebär vissa problem för mig, att vara våldtäktsman (eftersom jag inte dansar). Alltså – här går jag och enrollerar mig till Manlighetens Fiende #2, Centrum för Genusstudier, vid Stockholms Universitet (Manlighetens Fiende #1 är Feministiskt Initiativ). Och så dansar jag inte ens.

Pity the fools who will study with me!

Men, i alla fall. Internet. Vad är det bra för!? Här tänkte jag kasta mig upp på antimoralismens svarta springare (som har en jättekuk) och dra till slag mot de löjlpottor som befolkar vårt land – och så … rider jag vilse. I länkdjungeln. På internet.

Internet ser ut så här i en schematisk skiss:

statistics

Det är ett väldigt fint cirkeldiagram, tycker ni inte? Jag blev nästan bra på Excel medan jag skapade det. Excel är nämligen ett program, som inte utvecklats för såna som mig – våldtäktsm… jag menar dyskalkyliker. Det är rentav kränkande att behöva använda det (minst lika kränkande som att behöva miniräknare för att ta reda på hur mycket växel en kund ska ha tillbaka på en tjuga när förseningsavgiften var en femma). Alltså – kränkande. Hör ni det!? Jag är kränkt!

Är jag inte. Jag har mig själv att skylla. Rättare sagt – min hjärna, det är min hjärnas fel. Den använder fel områden. Alla grå fält av fettvävnad som behandlar bokstäver och sex är fullt utvecklade, men siffror – förutom sex – går minsann inte! Nähä då!

Pity the brain who inhabits me!

Området som kontrollerar taktkänsla är också underutvecklat. Det är därför jag är en våldtäktsman – eh, det är därför jag inte dansar. Vänster ben står still, höger ben försöker sig på en jigg, vänster arm vill resa sig upp och knyta näven och jag får kämpa för att hålla nere högerarmen. Det slutar med att jag ser ut som en sprattelgubbe på E. Det hjälper inte ens att ta sig en öl eller femton – Jag dansar aldrig nykter, aldrig, inte en chans att jag dansar nykter. kallat det undanflykter om du vill, men utan minsta promill står jag still.

Från att ha gett mig ut på internet på jakt efter fakta att underbygga ett rabiat inlägg med, hamnade jag således galet. Totalt galet. Från T hamnade jag nämligen – genom en hastig tanke, ett infall – på U. Rodnande av skam därför att U var en porrsite slog jag snabbt CTRL+W och stängde fliken, (gäller fortfarande IE7 – och Firefox, har jag för mig). Mitt fina cirkeldiagram har rätt. Och det har den här snubben med, från WoW:

– – – – –
Intressant?

Andra bloggar om: , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

8 thoughts on “Jag är en våldtäktsman …

  1. Jag har fortfarande skrivkramp, men nu sitter den mer i hypotalamus dit den tvingades fly efter att resten av min hjärna gjorde uppror och hotade att storma slottet.

    Scoutwalker är fan i mig den bästa porrsida som finns! 🙂

  2. Jag var visst inte inloggad när jag kommenterade … Nåväl, då kan iaf Antipiratbyrån eller vem som nu är intresserad få veta vad jag heter (fast det krävs inte så mycket grå substans för att klura ut det, iofs. Anonymitet är inget för mig – hur fan ska jag kunna bli känd författare om ingen vet vad jag heter!?) 😛

Kommentera

