Bent, Clinton, Federley, Python

(När du ser en video på Youtube, så fildelar du. Typ. Kanske. Om vissa får bestämma. Så därför – fildelning galore!)

Låt valet börja! Eller – nej, förresten. Freddan har taskiga siffor och Mona har visserligen lyssnat på mig och bytt frilla – frisyr – men ändå. Men kan vi inte smygstarta, lite grand? I alla fall? Liksom – finns det något roligare än att gå till valurnorna (och bli filmad av nationaldemokrater)?

Faktum är att det finns en hel del som är roligare. Som … När Darth Vader mobbar sina anställda:

Inga slutsatser ska nu dras mellan att jag nämnde Freddan och Darth Vader i nästan samma andetag. Därför, som Monty Python säger: ”The larch.”:

Således – via Magasinet Neos blogg hittar jag fram till det här, som är en Youtube från bloggen Stefan Olsson, om en reklamfilm från sossarna.

Jag vet inte, men … Kanske kunde vi inför den svenska valrörelsen få se lite bättre propaganda – eh, reklamfilmer. Alltså, inget illa menat – men en videokamera i skogen och två taffliga skådisar (eller vad de ska föreställa) värvar knappast några röster. Jag menar, om man jämför med till exempel 2008 års viktigaste valrörelse – den amerikanska – där det på Youtube florerar en hel mängd kvalitativa reklamfilmer – eh, propaganda – för, till exempel, USA:s egen husne– (nämen Gud vad säger jag!?), Barack Obama:

Eller Hill … Bill … Hillary Clinton:

Äsch, fel video. Det här är rätt video:

Nej, vänta! Det var fel! Jag menar … Det här, det är rätt video! Tror jag …

Uh?

Det där var ju fel. Liksom … vill vi verkligen skicka iväg en överårig B-skådis till Irak? Ja, inte vi då, men USA. Är de så trötta på Walker – Texas Ranger, att de vill skicka Chuck Norris till Irak? Kan de inte skicka Rambo IV istället, den något fetlagde Sly gör ju bokstavligt talat slarvsylta av sina burmesiska fiender (spana in scenen med HMG:n i jeepens baksäte).

Alltså, John Rambo är ju en kille som skulle falla ett det republikanska Vita Huset i smaken (en enmansarmé måste ju vara bättre än ‘more money, more troops’ liksom … ur en rent naivistisk ‘Sverige ska inte ha en Nordic Battle Group’-synvinkel … om jag nu ska sälla mig till ‘vanligt folk’, då, såna som läser Flamman eller NSD och inte Magasinet Neo …)

Nu kan det kanske bli missuppfatttningar här. Jag inser det. Nu kanske ni kommer att kalla mig ‘nyliberal’ eller något ännu fulare – fast vad som är fulare än det vet jag inte, det skulle väl vara ‘autonom’ – så därför:

Jag är … eh … ja. Jag är lite allt möjligt. Någon ville en gång att jag skulle precisera mig, rent politiskt. Det blev så här:

Socialliberal ärkekonservativ revolutionärt radikal anarkist, med fascistoida tendenser varannan onsdag, udda vecka, jämnt år exklusive skottår, som tycker att US Armys uniformer ser ut som en säck potatis men hyser en viss modemedveten faiblesse för både SS-uniformer och KGB-mössor (helt crazy, gärna i kombination).

Med andra ord: Jag är en politisk fuck-up. Ingen vill ha mig i sitt parti, inte ens Sverigedemokraterna, för jag skulle i alla fall inte hålla med (nästan).

Fast Centerpartiet är i och för sig lite småsexigt … men om jag ska gå med där, så vill jag se Bent i en läderkeps och Federley i en, eh … Hmm … En rosa stola! På Fridhemsplan. Alltså, inte bägge samtidigt, men en av dem. Tror jag …
Maud! Brace yourself … Here I Come! (Det där lät som en replik ur en porrfilm. Det var inte meningen … jag har överdoserat på genus idag, tjolaho!)

– – – – –
Intressant?

Andra bloggar om: , , , , , , , , , , , , , , , ,

Kommentera

