Sökordens magiska litteratur, del 1

Jag gick igenom min lista över vad för sökord folk har använt – och ur min något förvimsade hjärna sprang detta fram: En novell baserad på den gångna veckans sökord!

Jag borde skaffa mig en flickvän. Någon som kunde avstyra såna här dåraktigheter … Enjoy.

– – – – –
”Porr!” sa Sökaren och fortsatte efter en fundersam tystnad: ”Det är the word of the hors! Jag tror inte man hittar så mycket av det i Popovas blogg , men hur stor del av sveriges befolkning spelar? Skriver hon nog inte heller om.”

Stats funderade en lång stund på det där, med blicken riktad mot sin öl. Så sken hen upp och sa:
”panpolitisk floskelbingo!” Hen nickade. ”Det du,d et är fan i mig bättre än maskinen och våldtäktsmän, inte sant?”

Sökaren nickade bekymrat, något skuggigt i blicken. Med modstulen röst sa hen:
”Det är inget annat än internet och en och annan insekt numer. Kanske en uggla, om man har tur. Alltså … Vad annat än porr och KKK finns egentligen på nätet? Häromdagen, serru, sökte jag – jag hade tråkigt – på ’fuck’. Jag fick miljontals träffar, bland annat ett dunkelt svar på varför kom USA till Irak?”

”Ja, varför?” sa Stats och Sökaren sken upp, nickade intensivt och sa med hänryckt stämma:

”Athena, vishetens gudinna, och pantrar! Det var därför, i alla fall enligt en av källorna. Det handlade också om historian om månen och svensk kultur, som består av hamiltonstovare och den stora funderingen kring första världskriget och vad gör kvinnorna åt det, huh? Jag vet inte … ” Sökaren fick något sorgset över sig. ”Jag förstår inte sammanhanget.”

Stats nickade kamratligt, klappade sin vän på axeln och tillade med en uppmuntrande ton:

”Man ehöver inte förstå allt, Sök. Som att tomten bor i herrfrisyrer, eller vad av följande stämmer om planeten Ta. Ta han, den där vad heter han, Z… Nåt på Z?”
”Zlatan?”
”Zawahiri!” Stat skrattade. ”Han påminner om Jacques Louis David. Det fick jag veta via Google, när jag försökte ta reda på vad ’filetype:jpg’ egentligen betyder.”

”Mmm,” sa Sökaren. Så snyftade hen till, alldeles oförhappandes. Hen tittade upp från bordet, drog ett tjuvbloss på cigaretten mellan fingrarna och sa, tungsint och tyst:

”ensamhet, kontakt … Jag är socialt deprimerad. Titta dig omkring, en massa pumor fastän vi sitter på en solkholk till krog i Moskva … Jag borde köra en flirt, fråga om någon är intresserad av dating, men istället? Jag tänker bara, så fort jag fäster blicken vid någon: korrekturläs!”

”Men hon där borta då?” sa Stats.
”Svarthåriga?” sa Sökaren. ”Nä, såna påminner om indianer, och dessutom är hon gammal och uppför sig illa. Ung + dam är lika med knulla, tycker jag. Det är vad jag alltid har följt som regel.”

”BELTRAN!!!” skrek plötsligt Stats, men så sjönk hen ihop lite och mumlade: ”Näe … Det var bara en kollektion av förbipasserande bilder på en piskad slyna … Vilken plattfot jag är! Misstar en reklambil för obskyra porrklubbar för Tito Beltran.”

”Har han en hemsida?” sa Sökaren.
”Jag vet inte,” sa Stats, skuffade på sin kamrat och nickade mot en emaljerad skylt vid dörren till baren. ”Du, kolla. Ha ha! ’skor förbjudet’, står det! Kul, va?”
”Nä.” Sökaren suckade tungt. ”Heladen här krogen påminner om rotten.com … ”

”Men fuck!” sa Stats. ”Kom igen, gaska upp dig! Tänk på … På grekiska myter! Det skulle Jaques Louis David ha gjoirt. Och Klokbok. Eller … Tänk på skojiga djur, eller varför itne porr på medeltiden?”

”Fri Porr,” sa Sökaren. ”Det är vad jag behöver. Lite snusk, lite hundar och när fina flickor kommer. Allt till toner av … vad heter han … Hugo Alvén? Det du, det är svensk kultur som är bra mycket bättre än den där filmtrailern om badhuset där hon porrskådisen som ser ut som Nyamko Sabuni serveras utomjordisk mat. Eller den där kortfilmen, den där lilla historien om dinosaurier, en nämndeman och Beltran.”

”Motherfucker,” sa Stats och grymtade ilsket. ”Free Pallas Athena!”
Stats nickade. När några andra ryska gäster tittade upp med besvärade blickar röt Stats, på svenska (så ingen skulle förstå): ”kommunister! Vad vet ni om teologi, va!? Ni sitter där, sitter där med era läderkjolar och rött kort hår och dricker sliskiga drinkar som någon jävla datormaskin! Snart är ni historia, vänta ni bara! I väntan på barbarerna, så sitter ni. Det är patetiskt, lika löjligt som Hallonbergens historia.”

”Jag vill lira Unreal,” sa Sökaren. ”Eller se en rulle. Den där ’den galne kung George’ ska visst vara rätt bra?” Hen nickade. ”Josef k hade sett den, innan han såg ’Processen’, och jag tror att Jacques Louis David var där också. Det var när jag bodde i Salem och pluggade arkeologi.”

”Det är ju länge sen?” sa Stats. ”Typ … 70-talet?”
Sökaren nickade och sa, inte alldeles så sorgsen som förut:
”Då påminde hela mitt liv om en 70-tals liveshow på Restaurang älgen i Stockholm, men sen … Sen smög sig den där känslan in, du vet? Den där som man kan få när inget händer när jag trycker på ’video’. Vet du vad jag tror?”

”Vad?” sa Stats.
”Jag tror att det är Stefan Svärds fel,” sa Sökaren och fnissade. ”Sist hörde jag att han tydligen har problem med plattfot.” Sökaren nickade, drack ur sin öl, fimpade cigaretten och reste sig, med orden: ”Kom nu. Jag vill se nakna tjejer utan virus.”

”Liveshow?” sa Stats och lämnade sin öl. ”Du, det finns visst en svartklubb nedåt Kreml till, som visar våldtäkt och rättegångar mot Karl Marx kvinnosyn. Det är en poppis klubb bland våldtäktsmän och nakna kinesiska kvinor, sägs det. Äh, du vet – porr som porr?”

”Beltran skule nog gilla den där klubben,” sa Sökaren och skrattade, inte alldeles vänligt. Nä, jag vill smiska en bar stjärt på en hora som låtsas vara min dotter. Det du, det är antifeminism i sin prydno!”

”Äh, det blir bara floskelbingo av det. Ska vi inte gå hem och lira Unreal istället? Förresten åker vi säkert på spö om vi gör en nattrond. KKK finns här numer, sägs det.”

Sökaren suckade. Och sa:
”Finns det ingen klubb eller videoklubb som visar gigantknull?”
”Nepp,” sa Stats. ”De visar bara ryska herrfrisyrer och bilder på sådana som har sex utan täcke. Fast en klubb jag känner till, de ger oss gratis listerine om vi säger att vi kommer från Sverigedemokraterna eller är sverigedemokrat eller en ung flicka, som har skrivit en novell om James Cook eller George Louis.”

”Men vi är ju ingetdera?” sa Sökaren. ”Vi är ju här för att göra en läkarebok för ortopeden Jacques Louis David?” Sökaren suckade. ”Fast det är roligare med porr , va? Tänk, en mjäll tonåring i en historiafilm! Jacques Louis David skulle gilla sånt, nu när han har en existentiell kris och så.”

”Du?” sa Stats och skuffade lätt på Sökaren. ”Är inte det där en svensk amatör – hon Kerstin som Knullar Sin Pojkvän? Du vet, han som ser ut som han den där tysken, von Dänicken?”
”I hennes film var det rät mycket naket och en schysst kuk,” sa Sökaren. ”Men kolla, fan du hade rätt förut!”
”Va?” sa Stats och följde Sökarens utsträckta pekfinger. ”Det var som fan! Tito dansar med Anna Larsson! Och bruden bredvid ser ut som Karl Marx!”

”Din kvinnosyn är förnedrande,” sa Sökaren. ”Jag anar faktiskt ugglor i mossen när du ibland presenterar fakta. Som när du ville slå i mig att all småländsk adel hade svart körkort, eller att Beltran sjunger på Maskinens låt den där ’våldtäktsmän’, eller vad den heter …”

– – – – –
Intressant?

Andra bloggar om: , , , , , , , , , , , ,

(Eventuella stavfel beror på katt i knä-effekten)

7 thoughts on “Sökordens magiska litteratur, del 1

  1. Ahhh, vad skönt jag som har länge funderat över de sökord folk har skrivit för att hamna hos mig. Jag behåller dem som ”kylskåpspoesi” – du skrev det så mycket bättre!
    – Fortsätt och skriv! Vad ska du med fruntimmer till?

  2. Pingback: Herr Klokboks Kollektion

  3. Pingback: Sökordens magiska litteratur, del 3 « Herr Klokboks Kollektion

  4. Pingback: Sökordens magiska litteratur, del 4 « Herr Klokboks Kollektion

Kommentera

