Snusk och omoral i musiken!

Mormor_rfdMormor har ordet:

(Red anm: ‘Mormor’ heter egentligen Hekate och figurerar i en roman om efterlivet. Mormor kommer att få en återkommande kommentarsfunktion angående snusket och omoralen i samhället, för ingen annan än Mormor – möjligen Mormors rykte – kan uttala sig så skarpt och genomskärande om den Dolda SAnningen Bakom … ja, ordet ‘gurka’.

Kursiverade ord åtföljes alltid, detta är mycket viktigt, av ett höjt långfinger. Kom igen – Mormor är Helvetets äldsta invånare … Eh, ja. Alltså – över till: Mormor, a helluva gal!)

Vet ni vad som skulle hjälpa i kampen mot de ondskefulla mörkerkrafter som perverterar vår ungdom? Vet ni det!? Nä, kunde just tro det, det vet ni inte. Men jag har lösningen – faktiskt på alla problem. Jag är fantastiskt smart!

Det har numer blivit en ovana för herr redaktören att läsa de där … vad det heter, bloggar? Bloggar! Opassande och Teflonminne. Idag, till exempel, tack vare den där osnutna … män’skan bakom Opassande, hittade jag – när jag läste över axeln på herr redaktören – en chockartikel i Expressen om musik. Och den där Teflonminne – ge mig en sax och han blir inte bara korthårig, utan kortare! Han påminner om min sonson, eller vad tusan han är. Spelar gitarr gör han också. Långa män med långt hår, ska det vara något, va!? Usch!

Inte nog med att musik tydligen ska bli alldeles gratis och gatorna fyllas av hungrande, utstötta musiker – nu ska publiken dessutom knarka! Nå, inte mig emot; jag tillhör trots allt Inferno och det har väl så att säga fallit på vår olyckliga lott att promovera bruket av stimulantia. Men frågar ni mig, men det gör ni förstås inte för vem lyssnar på en gammal dam? Frågar ni mig, så ser jag inget som helst nöje i sprit, droger eller tobak. Jag röker själv, svarta cigariller, men en sak ska ni ha väldigt klart för er: Ni ska göra som jag säger, inte som jag gör. Så, ja. Usch!

Var tredje låt på topplistorna handlar, enligt forskare, om sprit, cigg och knark, enligt Expressen. Jaha? Säger jag. Bara var tredje? Varenda låt handlar om sex! Usch!

Varje låt på topplistorna handlar om sex – men det är minsann inte intressant att forska om, eftersom alla redan vet det. Men innan jag går in på det där med sprit, droger och cigg, så ska jag bevisa för er vad jag menar. Om sex. Eller, förlåt – om det onämnbara karnala umgänget (från och med nu kommer jag att kalla det onämnbara karnala umgänget för det onämnbara karnala umgänget, eller sex, jag har inte bestämt mig). Så här ser det just nu (20080207) ut på Bills Topp 200-Bräda:

Först ett album av Alicia Keyes. ‘As I Am’, heter det. Och vad är hon då? Neg… Jag menar person av ickekaukasisk orginalhärkomst. Erkännes, mycket lite sex finns i den där albumtiteln, men ser man på bakgrunden så förstår man bättre. Först så är det ett fotografi av henne – och visst ser hon lite kåt ut!? Sen är hon ju förstås N-ordet, och det vet vi ju hur såna är. Förtjusta i, just det, det onämnbara karnala umgänget. Ja, jag glömde att ersätta ‘sex’ där ovan med ‘det onämnbara karnala umgänget’, men det beror på att jag är upprörd. Och lite kåt. Den där Teflonminne … Mums!

Sen kommer ett album om Juno, som jag förmodar är en allusion till den romerska gudinnan (en riktig ragata, jag dricker te med henne om torsdagseftermiddagarna när Moralens Vänner har basar hos Forngudarnas Kulturförening … vilken är en ursäkt för män som Mars och Vulcanus och Marduk att få jämföra sina biceps och prata skit om Jesus. Usch! Han är en odåga, ja, en tjuv om natten – och det har han erkänt själv! – men man pratar inte ostraffat skit om honom! Se vad som hände med, med, med … eh … Usch!) …

Juno. Usch!

Är det sånt vi vill lära våra barn och ungdomar? Va!? Att tjejer ska gå omkring i rustning, vara gifta med gudar och beskydda finansmarknaden!? Vad säger Lars Ohly om det, huh? Erkännes – mycket lite av det onämnbara karnala umgänget finns i titeln, men implikationen är slående: Juno var gift med Jupiter och gifta par har … det onämnbara karnala umgänget. Numer snart även om de inte tillhör det täcka könet – kvinna – och det otäcka könet – män.

Nummer tre på Billboard Top 200 är ännu värre. The Mars Volta – dammsugaren på Mars! Vad är det för bandnamn!? Det är nästan värre än vad min odåga till barnbarn (barnbarnsbarn … jag har tappat räkningen), hans band! Långhåriga är de också. på min tid bar långhåriga män spjut, inte gitarr! Band ska heta Sickztenz-Ztiegz, inte the Mars Volta. Eller nej, förresten – band ska heta något som Den Glade Sueconius Gallern och Hans Tappra Trummare. Sickztenz-Ztiegz låter som ett dansband, om vilket den där andre långhårige otäckingen skriver utmäkt om, för övrigt. Långt hår? Usch!

Och vad titeln alluderar på – the Bedlam in Goliath – är ganska självklart. Goliat var storvuxen, därmed var också hans kuk stor – och storkukade har högljudda former av det onämnbara karnala umgänget. Nu pratar jag alltså om de där dammsugarna på Mars, inte den där långhårige … bloggaren.

Nummer fyra är en direkt uppmaning att skjuta sin älskade, det vill säga en oförblommerad uppmaning att döda kvinnor. Män kan, som ni vet, inte bli kära i andra än kvinnor. Titeln är ännu värre, inte nog med at man uppmanas att döda sin Valentine med en kula – innan man ger eld ska skrika och sikta också! Inga skottskador där inte. Förresten – varför ska man skjuta för? Det går klika bra att kasta ut henne från balkongen. Skåningar gör det. Erkännes – mycket lite av det onämnbara karnala umgänget finns med, men titta på herrarna i bandet, de ser faktiskt ganska kåta ut. Så har de säkert stor kuk också. Annars skulle de inte stå så där bredbent. Usch!

Femte plats är alldeles uppenbart en gruppsexorgie för mormödrar. Grammy är slang för mormor. Jag säger inte mer, det är ganska uppenbart. Inte sant? Skulle jag? Delta i en sån! Usch! (Ja tack.)

Sjätte plats … ja, jag tänker inte fortsätta, men håll hur jag tänker i era tankar så förstår ni snart varför Bilboard är en kloak av se… av det onämnbara karnala umgänget. Jag kan ta nummer tjugose … nummer tjugodetonämnbarakarnalaumgänget som exempel: Rascal Flats, Still Feels Good. lägenheter för busungar och vi vet väl vad busungar gör, särskilt om det fortfarande känns skönt? Just det. Usch!

Sprit, droger och tobak, alltså. Nu när jag har bevisat hur depraverad musiken är. Vad hände egentligen med fina stämmosånger? Vart tog Mozart – denne vivör, denne unge genialiske man som visserligen idkade en hel del av det onämnbara karnala umgänget, men ändå skrev gudomlig musik – vägen? Trollflöjten, någon?

Nu när jag tänker efter så är det inget bra exempel. En flöjt är avlång, det är en kuk med. Flöjtmusik uppmanar således till se… till det onämnbara karnala umgänget. Se på Pan! Musik, således – är synd! Och med tanke på fildelningen numer är det synd om musikerna, men det hör inte hit. Jag förstår att ingen forskat i det, för det är ett träsk av orgier och fruktansvärda handlingar; sex, jag menar det onämnbara karnala umgänget, vart man än lyssnar!

är det faktiskt bättre att folk dricker sig apfulla, röker på och tar en cigarett frampå småtimmarna. Då orkar de åtminstone inte ha det onämnbara karnala umgänget. Denna epidemi av kopulation som inte bara ger oss nya människor, utan också nöje. Livet, kära vänner, kära församling! Livet ska inte vara roligt! Och det är ganska tråkigt att vara full som en alika. Därför är det bättre att vara dyngrak än stenkåt.

Min uppmaning till alla ungdomar som läser det här, är således: Sup! Men knulla inte. Knarka! Men onanera inte (tungan faller av om ni onanerar; det gör den om ni idkar oralse… oral form av det onämnbara karnala umgänget också. För att inte tala om hur handflatorna ser ut. Sen är det ganska skönt, men det är prygel också. Prova.)

Rök! Rök mer! Ju mer ni röker, desto sämre blodflöde får ni och till sist slutar er kuk att reagera. Folkhälsoinstitutet borde inte alls vara oroat. För ju mer folk går ner sig i missbruk, desto mindre kn… mindre idkar de karnalt umgänge. På det hela taget jämnar det ut sig – och huvudsaken är att folk inte har roligt. Så ofta. Därför borde vi uppmana folk att supa när de har tråkigt, tycker jag.

För övrigt så är det stöld att ha se… att idka karnalt umgänge. Jag vill till och med jämställa se … det där, med fildelning. Jag tänker minsann inte behöva förklara mig för Er, ni får gott acceptera vad jag säger. För så Här ÄR Det. Det har Jan Guillou sagt. Häromdagen, som stöd för min bildning kring se … kring det där, det karnala umgänget, ‘kom jag över’ (betoning på första ordet och nu ska ni minsann inte tro att bara för att jag är en gammal hagga så kan jag inte få fontänorgasmer – vad har ni för förutfattade meningar egentligen!? Usch!)

En porrfilm, alltså. En Uschfilm! Jag såg den, bara för att se hur det egentligen går till alltså. [Red anm: Här ler Mormor hemlighetsfullt och mumlar ”som om jag inte visste hur det går till … he he he … ” Sen ger hon mig en konstig blick och det är därför jag skriver det här … eh … stående.]

Jag såg den flera gånger, och efter att ha sett den flera gånger – en gång baklänges, en gång i slowmotion (särskilt det där de kallar ‘the money shot’), efter allt detta så kunde jag krasst konstatera: Det onämnbara karnala umgänget är fruktansvärt! Roligt. Så jag har en jättebra idé för hur vi ska komma tillrätta med omoralen i samhället:

Vi förbjuder den.

– – – – –
Intressant?

Andra bloggar om: , , , , , , , , , , ,

4 thoughts on “Snusk och omoral i musiken!

  1. Andra saker att förbjuda kunde vara allt som är nästan roligt, som t ex att hoppa i vattenpölar fast inte riktigt våga, eller titta i smyg på en snygging på tunnelbanan men inte säga nåt – och, förstås, bloggar.

    Vi får börja öva på att ta hand om duvor 🙂

  2. Fan, ibland undrar jag om vi inte skulle ta och pippa lite du och jag för att få det hela överstökat liksom. 😀

    Jag ska starta en sekt, där allt är förbjudet, det är till och med förbjudet att gå med i sekten och bara faktumet att jag tänker skapa den är ett brott mot den första regeln.

    Om det inte var förbjudet att namnge den så skulle jag göra det.

    Förbud, det är min melodi!

Kommentera

