Having a blonde moment …

Eller …

Det bor en modebloggare i oss alla.

hookerJag vet, jag vet! Man får inte retas. Eller mobba. Men ibland går det inte att hålla sig, som det äkta paret sa som just prövat wet. Jag är en usel människa, en lägssta sortens hundsfott, en onämnbar och av skam och omoral befläckad. Jag ska klä mig i säck och aska och vandra till påven på mina bara knän med en cilice kring låret. Inte bara för rubriksättningen – förlåt till alla blonderade som läser det här, ni är säkert smarta – utan också för … Äh fan, jag tänker inte be om ursäkt. Bilden föreställer en gubbe i uniform, som gav namn åt ‘hookers’ – horor, alltså. Eh – intimitetskonsulter.

Men, apropå att klä sig i säck och aska då, så råkar jag hamna i en brydsam … Nu ska vi typ se dårå, för de dära ordet ‘brydsam’ å det dära intimitetts… intikno … hora, de e lixom konstigt va, fast de e ju den hära killen me dårå. Lixom, kolla håret! Har han typ aldri hört talas om hårvård, dårå? Typ Schwarzkopf (som e ett shampoomerke, men de e för billit för mig för ja tvättar aldri håret – de gör min frisse… frisu … han bögen som klipper mig).

Iaf, ja ba måste säga så här va: Ni e skittaskiga mot oss modebloggare! Hör ni det! Ba fö att vi inte skriver om typ tråkiga saker dårå, sånt där som inte gäller oss va, som politik å fimini… fetmni… såna där tjejer som typ inte rakar sig-ism, så e vi likka mycket verda som er! Hör ni det!

Åsså mobbar ni min bestis då, Mariavitt… Mutton … Maria me designerväska. Skämmas, ska ni. Tycker jag. Asså, nu har ja vatt inne ppå den dära blogen dårå, den där som Mutta … hon me den franska veskan, har dårå, å de mest uppjörande e faktist att de inte ens nämner ett enda ord om kleder. Lixom, inga plagg alls, ba en massa jobbigt om såna där som har sex för pengar. Feminister, alltså. Så hon e inte min bestis längre. Iofs kände ja henne ba genom netet dårå, men iaf!

Eller nä, vänta. De andra, inte feminister, de där brudarna som ba få stå utanför Stureplan när ja e där å charmar kills, då. Typ ”kan inte ja få en drink, ja som e så snäll?” Så knullar han mig sen, men ja fick ju en drink dårå. De fick inte de andra, de som stod utanför. Feminister och horor och hottentotter och såna där, de där från … eh, typ – förorten.

Men horor asså, isch! Såna finns ba i föriorten. Fattar inte hur de kan göra så? Sälja sig för sex, så där? För pengar? Åsså – iaf vad ja sett på Teve – så har de fula kleder. Lixom – ha nån sån där ful grej från Cum? När de finns Dolce?
Lr var det Duce? Il Duce … nä, han gjorde inga kledur, iaf inga snygga dårå. Tycka inte om uniform, för det är lixom bara nsutar som har. Och snutar e svin.

Har Gigi sagt, för de sa att hon inte fick köpa Vuitton med nån annans kreditkort. Asså – innan de fattade att det var hennes farsas då, hennes farsas företagskort då asså inte hans veska, så … Typ bimbo. Snutarna då. Gigi är blond (och ganska dum).

Annars tycker jag att rosa är en fin färg. Och så vill ja ha mer fluff 🙂

– – – – –
Intressant? (Lixom, de e ju liite intro, va? Pliis? Åsså ska ja ha en tevling: Den som kan säga nåt smart vinner en sån dära, eh … en sån dära grej, från Kanebo.)

Andra bloggar om: , , och sånt där skit

10 thoughts on “Having a blonde moment …

  1. Asså ja e ju lixom blånd då rå! Asså du ba hatar mig!

    🙂

    Det roliga med bloggar är att man kan låta bli att läsa. Det tråkiga med bloggar är att vem som helst kan vräka ur sig hur korkade saker som helst utan att man kan stoppa dem. Det är iofs det roliga också. Eftersom det förlänar den hugade läsaren timtal av stön, stånk och gnyenden när man läser hur felstavat och felsyftat varje inlägg är.

  2. Drusilla, mitt alter ego modebloggare (hon dök upp just idag, faktist – och ja, det var hon som skrev det sista ordet i den här parentesen*), är en ung dam med bestämda åsikter. Vid frågan om vad hon anser om vitlök tittade hon länge på mig och sa sen, försiktigt:

    ”Eh … fluff?”

    Faktum är att Drusilla är en romersk ande som föresatt sig att inte bara övertyga mig om att garum floss floss är gott, utan hon har också bestämt sig för att bosätta sig i mig. Inte helt oävet – hon är rätt så het.

    Via henne får jag b la veta vad som hände i Rom, strax efter att den där långhårige dingeln i Mellanöstern sa något dumt – nåt om att alla borde vara snälla mot varandra, eller möjligen något om att ostmakare må vara saliga – och följaktligen fann sin plats i livet.

    Tre meter över markytan, spread eagle.

  3. Föredömligt surrealistisk broccoli i kommentarstråden kan göra vilken tomte som helst gulhyad och söt i örat!

    Men seriöst – Spike är långt hetare än Drusilla. Men så är jag tyvärr obotligt hetero… 😦

  4. Efter långt och moget (nåja, jag har i alla fall ett fast jobb och en halvdöd bonsaiplanta!) har jag kommit fram till att du är fullkomligt osanitär, mentalt sanitetsmässigt. Därför avslutar jag prompt med att säga ”fjäril!” och hoppas att fraktalerna kommer och tar dig! Varje matematikers mardröm! Fraktalerna kommer! Göm alla algoritmer!

  5. … och nyss återkommen från att ha följt bloggarna till källan så tycker jag att du varit ovanligt snäll i ditt inlägg. Hjälp… Det är synd om människorna.

  6. …Sade ju redan Strindberg, även jag gjorde misstaget att följa spåret in till bim…flåt, modebloggen.
    Herregud, jag inser hur oerhört priviligerad jag är, som har turen att ha självständigt tänkande ungar (som dessutom kan stava!) omkring mig!
    Sorgligt, är vad det är…

Kommentera

