Tråksurfning med StumbleUpon

Eftersom jag hade tråkigt, detta för att tråk kan vara en källa för inspiration, så roade jag mig mellan mailen med att klicka på en knapp.Stumble Upon-knappen, alltså. Jag hade alldeles glömt bort denna eminenta lilla plug-in, men så snubblade jag över en av mina gamla blogposts, om just – Stumble Upon.

Bland det första jag snubblar in på är mumma för en bokofil, som mig. Thenonist.com bloggar om bibliotek – riktiga sådana alltså, sådana som ser ut som bibliotek. Jag får … lite ryckningar, nästan. I de … ja, hmm. Schwing.

*klick*

Rambo Death-chart, istället. Eventuell resning fallerar, men å andra sidan är det en intressant idé, detta att analysera Rambo. Slashfilm.com är en filmblogg som raskt åkte in i Favoritmappen, för övrigt – en mycket matig site, för filmseende folk. Dessutom _går_ det inte att undgå en … lätt fysisk reaktion av habegär när man ser det här: En programmerbar Wall-E! Om ni inte vet vad eller vem Wall E är, så hittar ni mer information om roboten Wall E på IMDB.com, där det sägs, om Wall E:

”The year is 2700. WALL*E, a robot, spends every day doing what he was made for. But soon, he will discover what he was meant for.”

Filmen, från Pixar, är under produktion, men en trailer för den finns på Youtube:

Alltså … Går det att motstå en sån söting!? 🙂

*klick*

Det är något med engelsmän och får … Inte nog med att Aardman Animation, som ligger bakom Wallace & Gromit, har gjort en hel del om får – BBC har ett reaktionstest också. med får. För en gångs skull får man skjuta får. Med sömnmedel. Nu vet jag inte vad det här testet säger om mig, men, ähm … Aj då. Detta bådar inte gott för framtida dater:

sluggish

Inte för att några är planerade, men äh … Ja. Man kan ju alltid hoppas!

*klick*

Vad sägs om att istället öva sig på att ordna till en skön kör? I så fall är Hestekor oumbärligt; bara att klicka på kusarna i den ordning man nu önskar för, förhoppningsvis, ett gott resultat. Det slår mig nu att inte bara är jag en slö snigel – jag är dessutom inget bra material för att bli kördirigent … Vilket inte hindrar mig!

*klick*

Bokförlaget Random House har en lista över de 100 bästa romanerna, dels utifrån förlagets synvinkel, dels utifrån läsarnas. Till och med vid en hastig blick på den verkar debatten om vad som är god litteratur vara en debatt om smak – och vem kan säga vad som är god smak? Personligen är jag lite tveksam till ‘the Readers List’, eftersom den ger 1:a och 2:a plats till Ayn Rand (eller ‘Så går det när megalomaner skriver böcker’) och Tolkien hamnar först på 4:e plats! Å andra sidan finns inte Tolkien ens med på förlagets egen lista … vilket visar att litteraturvetare inte vet ett skit. Eller, ja – förlåt till eventuella litteraturvetare. Jag är partisk, för Tolkien var min bästa vän när jag var ung. Sagan om Ringen är vad som danade mig, som människa, som rollspelare, som … okej då, inte författare. Men närapå!

Här finns annars en riktigt himla rolig satir kring dels rollspel, dels Sagan om Ringen (filmerna alltså, de av Peter Jackson). Det är inte utan att man känner igen sig …

*klick*

Två läten kan uppkomma om du klickar här. Antingen ett långt ‘Ååååååååh‘ eller också ett ‘Eeeek!‘. Beroende på vad du tycker om katter, då …

*klick*

Apropå bibliotek, om ni kommer ihåg vad jag skrev om det ovan, finns en lätt skrämmande källa för censur här – The Forbidden Library.

*klick*

Nä fan … Jag har fortfarande tråkigt. Det bästa är att det har ni också efter att ha läst det här …

– – – – –
Intressant … nä.

Läs även andra bloggares åsikter om ,

One thought on “Tråksurfning med StumbleUpon

  1. Pingback: Porrsökning med förhinder « Herr Klokboks Kollektion

Kommentera

