Porr, bröst och blötdjur …

Mormor_rfdMormor har ordet:

(Red anm: ‘Mormor’ heter egentligen Hekate och figurerar i en roman om efterlivet. Mormor kommer att få en återkommande kommentarsfunktion angående snusket och omoralen i samhället, för ingen annan än Mormor – möjligen Mormors rykte – kan uttala sig så skarpt och genomskärande om den Dolda Sanningen Bakom … ja, ordet ‘gurka’.

Kursiverade ord åtföljes alltid, detta är mycket viktigt, av ett höjt långfinger. Kom igen – Mormor är Helvetets äldsta invånare … Eh, ja. Alltså – över till: Mormor, a helluva gal!)

Usch!

Den där herr redaktören jag tvingas samarbeta med, han är allt en snuskig fan! Här har jag nyss återkommit från kvällen teafton – och detta säger jag: TE!!! Vad i helv… Te! Ge mig gin! På den tiden då jag var ung, då ni, då hade varken män långt hår – jo, det hade dom, men då bar de också spjut, eller två svärd, eller ett svärd och en sköld, som han, vad han heter. Brad Pi… Han med ett könsord som efternamn. Usch!

Honom, ni, med smör på. Då skulle till och med jag överväga att ångra allt jag har gjort bara för att få en plats i … ja, inte änglakören, för de små kräken Där Uppe de gör inte ett skapandes dugg, utom en förstås, som Skapade Världen. Påstås det; jag vet hur det ligger till jag – aminosyror, lera och allmänt dåligt väder. Usch!

Nu har jag tappat bort mig. Var är min handväska? Har någon sett min katt!? Jag minns så väl att jag lämnade honom utanför en butik i Moskva, och nu är han borta. Behemot! Var är du, kattskrälle! Jag svär, om du försöker dig på det där med rosenoljan igen … Minns hur det gick förra gången! Jag förstår inte varför han skulle ha schackrutigt på sig, jag fick ont i ögonen och blev yr bara av att se honom. Usch!

Den där, den där herr redaktören, jo minsann! Han är allt en snuskhummer, han. Här sitter jag i godan ro och går igenom den där listan med sökord … folk söker sig tydligen till den här dagboken på internätet helt frivilligt, genom den där tjänsten – Glo, eller vad det heter. Så, vad ser jag att folk har letat efter!? På herr redaktörens blogg!?

”Mormor knullar barnbarnen.” Så har någon skrivit, sökt efter. Usch!

Sånt söker människor på. Jag, som inte ens tycker om mina barnbarn. Lilith är en slyna, det säger jag i förtroende, och Bast är faktiskt riktigt otroligt korkad. Det säger jag också i förtroende. För övrigt är de allra flesta korkade, utom jag. Möjligen är Sofia ganska smart – hon är kvinna – men resten. Som han, den där vad heter han, jobbig typ med horn.

Sid. Usch!

Jag förstår verkligen inte varför jag skulle göra vad de påstår att jag gör, K-ordet. Och barnbarn, Det enda jag pippar är sånt som skriker, helst högt, gärna på latin. Munkar, alltså. Flottyrmunkar är gott, de passar bra så här i efterlivet för ni skulle bara ana vad förbluffade de blir. Där kommer de vaggande i god patriarkal tro och så – vips, bums ner i flottyrgrytan. Hittills har ett par benedectiner börjat mjukna, men jag tycker att det är synd och skam att koka trapister. De gör gott öl. Bättre än det där blasket som Marduk vill bjuda på. Usch!

Va? Vasa!? Är jag osammanhängande? Nähä ni! Jag är fullt på det klara med vad jag säger. Jag talar minsann ur skägget, vilket man inte kan säga om somliga andra. Som, tja – jag kommer inte på någon just nu, men de finns överallt. De där, de som inte talar ur skägget. Usch!

För övrigt läser jag i en tidskrift – en utan nakna kvinnor, såvida de inte är nakna som ett vad de kallar statement, för att visa något … sina bröst, till exempel, vilket somliga också har sökt på. Bröst. Och porr. Usch!

Inte nog med det. Nu ser jag i den där sökordslistan att någon inavlad idiot har sökt på ”noveller om våldtäkt” också. Är det sånt som herr redaktören vill bli förknippad med, va? Va? Va!? VA!!? Ni borde skämmas, allihop, som tvingar en gammal dam med så mycket moral att den är dubbel att läsa sånt där … Snusk. Usch!

Så, nu läste jag det igen. Jag tror att det är den här novellens fel. Usch!

Hörni ni, ni! Vet ni vad folk har sökt efter mer? ”Vårdbiträde + stjärtgosse”. Vad är det för sätt? Vet ni inte att det heter bög? Skämmas, borde ni, allihop. Du där, just du i ful tröja, och du med den där halstarriga blicken och sitter i kalsonger gör du också! Rädd för frun är du, din kanalje, ena fingret på den där … tangenten, ALT, den andra på TAB. Så har du Aftonbladet i ett annat fönster och snusk i ett. Usch!

Som om nu inte Aftonbladet vore … Fast det är en tolkningsfråga. I alla fall läser jag ibland en tidskrift som heter Bang. Det är ett fint namn, det påminner om skottlossning, lite terror i textform för patriarkerna. Va? Va? De med skägg, skämmas borde de, som … Ja.

Ser ni? Den där otäcka sökordslistan, den gör mig alldeles kollrig. ”Fina flickor kommer till himlen” har någon letat efter. Det ska jag bara säga, att fula flickor kommer hur långt som helst. Så vad vill du vara? Moral är för fegisar, och det här säger jag av erfarenhet, eftersom jag Vet allt om moral. Det är jag som uppfann den, nästan. Gud hade ett finger med i spelet, fast mest va det Moses fel. Hårda bud, sa han, när han tappade stentavlorna på tårna. Moses – ja. Vad kan man säga? Usch! Skägg hade han också! Usch!

Är det här något symptomatiskt för den här … dagboken? Att de tre senaste söktermerna är ”porr”, ”bröst” och ”blötdjur”? Minsann – är det inte blötdjur som sitter med ena fingret på ALT och tummen i rö… på TAB. Usch!

Nu har jag inte tid med er.

Usch!

– – – – –

Nåja, lite Intressant var det väl?

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , , , , , ,

7 thoughts on “Porr, bröst och blötdjur …

  1. Ser ju framför mig hur hela bloggen hoppar varje gång mormor skriver ”usch”… 😀

    Blev också påmind om hur längesedn det var jag läste Mästaren och Margarita, ska ta och gräva upp den ur gömmorna.

  2. JahA! Nu klickade jag på länken till det här inlägget och väntade mig porr och bröst. Men icke sa nicke.

    Jag är besviken. Resten av denna kommentar är tysnad över min besvikelse.

    ~start på tystnad~

  3. En liten munk´till en annan, kom ta mej på pannan, kan du känna mina horn eller är det bara en bula stor?Munken gjorde som begärt, klämde och klämde´sa, ingenting här!Tror du fått dille på gamla dar eller är det mjäll du har?MVH Gladiatan

  4. Mumriken, du behöver skriva mer om Porr, Bröst och Blötdjur, för den här posten har legat på din ”mest lästa” lista ända sedan jag först gick in på den här bloggen och sedemera. erh… förlovade mig med dig… hmm…

Kommentera

