A working class hero. Typ.

Utmaningarna står som spön i backen numer, om man med spön menar två stycken på nästan en månad. Det gör inte ett stort regnväder, snarare en mycket liten lokal spridd skur … eller till och med bara ett ovanligt meterologiskt fenomen, men ändock – en utmaning. Ännu en utmaning. Från alltiallomurvlen Mymlan.

Nu ska jag dock vara så där riktigt tråkig och inte, med ett undantag, skicka utmaningen vidare. Två undantag. Så Teflonminne får allt hosta upp vad tusan den långhårige dingeln gör, och Opassande får – om hen (hon?) vill – avslöja sitt förvärv (har ni tänkt på vad kul det skulle vara om Opassande jobbade på Antipiratbyrån?).

Herr Klokbok, ej att förväxlas med en annan Klokbok, som finns på nätet (och som stundligen kontaktar mig för att han blitt lite sur över att … ja, att där finns en annan Klokbok, trots att de tu inte är densamma, om än de kommer från samma landskap men den ene flytt fältet på grund av dialekten …) så …. eh …

Fan.

Nu tappade jag bort mig.

Jobb!

Just ja, okej då. Herr A, alias Herr Klokbok, arbetar således. Timanställd, rentav. Kommunarbetare. Nej, jag plockar inte pinnar, inte heller sopar jag damm, ej heller torkar jag snoriga ungars näsor eller likvärdigt omvårdnadsarbete. Min omvårdnad är av en helt annan sort, endera kring bokstäver, endera kring människor som lånar bokstäver. Många sådana, inbundna eller i förekommande fall i pocket. Ja, en del lånar musik också, eller hyr film (2o kr för tre dagar), eller lånar internet.

Officiell titel: Intermittent Biblioteksassistent, Huddinge kommun, Skogås bibliotek.
Ansvarsområden: Inlån, utlån, bokvård, uppsättning, skyltning, being a pain in the ass (det är faktiskt roligare än det låter).
Exekutivt ansvar: Bloggansvarig för Skogås Biblioteks biblioteksblogg, Bibtech142 (Sveriges roligaste biblioteksblogg 2007, enligt Göteborg och Höganäs bibliotek).

Dessutom hinner jag med att mata mina katter, driva den här bloggen och har i dagarna – därav det frugala innehållet – dragit igång bloggen Usch!, samt skriva helt andra saker än bloggtexter (som böcker – en klar publicerad, en klar opublicerad, en påbörjad … femhundrasjuttiotre kasserade i form av allt från lösblad till wordfiler). För närvarande är jag också, så länge Centrala StudieNödsnämnden … Stödsnämnden vill, student i genusvetenskap I, Stockholms Universitet.

Nu vet ni det. Det är faktiskt lite förvånande hur mycket jag gör, med tanke på att jag ofta undrar vad fan jag egentligen gjort med mitt liv …

Intressant? Förmodligen inte.

Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

12 thoughts on “A working class hero. Typ.

  1. Pingback: opassande » Blog Archive » Min digitala grottekvarn

  2. Förresten, om jag inte missminner mig, fick herr redaktör´n även utmaningen ”vad jag går igång på”…vad hände med den va Va VA?!
    😀

  3. Det är så många som vill utmana mig så jag hinner fan knappt med att leva. Jag behöver ett liv också, give it to me, oh – why don’t you leave Britney aloone!!?

    😛

  4. Som tur är så hittar jag inte den där utmaningen, vilket innebär att den aldrig har funnits.

    F övr så är tändhatten för min kroppsliga låga något som endast De Som Behöver Veta, behöver veta. De som vet, vet redan vad vetskapen innebär.

  5. Klokbok.Du ska vara blond för att komma undan med den där Britneykommentaren.

    Den har visst funnits, slingerbult, jag såg den!

    (Men minns fan inte var, nu)

    Äsch, sluta trassla in dig i diverse filosofiska dunster nu och sätt fart!
    😉

  6. Pingback: Teflonminne » Arbeit macht IT

Kommentera

