Det svåra riksdagsarbetet …

Mjölk, ost, potatis, starköl, spetsunderkläder – nä, det är till Lola, inte frugan …

‘Interpellation’, vad fan betyder det? Och ‘regering’!? Det, eh … Jag borde ha gått den där kursen i demokratiutveckling …

Jack Stryker höll revolvern kallt mot tinningen på den fiskige skurken och sa beslutamt: ‘Det här är en fyrtifyra magnum, den kan blåsa huvudet rakt av dina axlar. Fråga dig själv, är du tursam, din punkare!?‘”

Hi hi, så klipper jag ihop Mona Sahlins huvve med Sekas kropp och laddar upp på riksdagsintranätet … eller nä, det blir ett jäkla liv på kärri… jag menar Nyamko. Schysst puma, det där, borde göra nåt på julfesten.

Det är svårt det där med att vara mentalt frånvarande, även om man är fysiskt där. Ja, i kammaren, då. Nu är jag A) elak mot moderater, B) inte säker på vad de tänkte på, men tack vare en mental glitch råkade oppostionen vinna en omröstning därför att några moddar inte var på alerten. Bummer, Freddan – tipsa dina trupper om energidryck. Fast ta inte lärdom av Peru bara, för då en vacker dag så har ni råkat rösta igenom republik.

Förstås, jag ser inget direkt fel i förslaget. Oppositionens snöpliga vinst till trots. Ett upp, liksom – ja, med tanke på Kjell-Olof Feldts lilla fadäs då det begav sig med löntagarfonder. Jag undrar vad sossarna tänkte då? Vad tänker de nu?

Kanske …

Fyra år i Stockholm efter nästa val, fy fan, jag som knappt hittar i Ockelbo.”

Spanar Borg in mig? Han tittar på mig? Där, där igen! Okej då, han är ju ganska fin, undrar om han är välväxt … Bäst att slänga lite med håret.”

Mjölk, ost, potatis, vin, toblero… eh, inte toblerone. Jag vill röka …

Vänta ni bara, snart ska vi ställa upp er mot en vägg allihop. Bara jag har bytt parti. Till Vänstern.”

– – – – –
Intressant?

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,

Kommentera

