iPod mania

The only one who could ever reach me, was the son of a preacher man” …

följt av:

This is the end, the only end my friend …

och sen:

Smooooke! On the water!

och sen:

Assimilate!

Jag kan fortsätta, men det kanske räcker så. I vart fall så får ni ett litet smakprov, inklusive en bonus nämligen den här:

Born in usa!

på vad som just nu finns i min sprillans nya iPod.

Idag, den tjufemte mars, fyller jag nämligen år. En av presenterna – från Du Vet Vem Du Är, guzz – var en iPod. Så nu ömsom headbangar jag till Metallica, ömsom gör något annat till Nick Cave and the Bad Seeds (nämligen sjunger med, till mina katters förfäran).

Jag var ganska okontaktbar tidigare, nu kommer det att bli ännu värre. Detta eftersom jag antagligen inte kommer att höra/känna mobilens signal/vibration, utan sitta på pendeln till min älskling och orsaka panik bland medresenärerna när min ljuva (?) stämma drar i med skön sång á la:

Märk hur vår skugga, märk Movitz mon frére …

eller om jag har riktig tur och medresenärerna har otur:

I vart fall:

Yo! Guzzen!

I love U.

Nu ska jag skrika i takt med Beastie Boys:

– – – – –

Nästan Intressant

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

5 thoughts on “iPod mania

  1. Meen grattis då!
    Fast det blev en smula post festum, grattis till den nya ipoden också!

    Vet ju inte om jag tycker att det är en bra idé att du ämnar skrämma slag på dina medresenärer?!

    Förresten, har du aldrig hört Cornelis reaktion på Imperiets version?
    😀

  2. Ja, det är en smula synd om medresenärerna om man ylar med Laibach. Jag har aldrig ägt någon mp3-spelare, men en kort period fick jag för mig att jag skulle låna en, eftersom jag hade en sammanlagd pendlingstid på runt fem timmar om dagen. Det fick mig att upptäcka saker om mig själv jag inte visste tidigare, som att jag har fantastiskt svårt att låta bli att sjunga med när Mozarts rekviem spelas. Och egentligen är det ju helt hemskt: det är fruktansvärt jobbigt med personer som inte har vett att hålla sin musik på en låg och privat nivå när man pendlar. Någonting som bara angår dem, eftersom det annars lätt stör hela vagnen som gärna vill läsa, sova et cetera.

    //JJ

  3. Jag fördrar de allra felsta musikyttringar i tunnelbana etc, så länge de håller sig inom hörlurarna. Undantagen är:

    * Överförfriskade medelålders kvinnor med plastglas fyllda med champagne, som i yr fjortishet delar på någons hörlurar och sjunger med till ”llleeeeende guuuulgörnööööa ööööögon!”

    * Överförfriskade medelålders herrar med plastglas fyllda med champagne, som i yr … eh … alltså – i både kvinnornas och männens fall är det itne plastglasen som är yra pånyttfödda fjortisar, utan personerna som håller glasen – meningsbyggnad är för losers – så, nu vet ni. Iaf! Som sjunger med en hörlur ”åååååån in de JUUUESSSEEEIIII I WAS ååååån IN DE JUUUUEESSEEIIII!”

    * Kickers, som lyssnar på 50 cent i sin mobil och jiddrar om ”mannen va, han typ knalla folk va i där han bodde va ghettot, typ Alby då fast i Ell Aaii” (jag ville säga åt dom att det hette Sotuh Central, och at Alby i jämförelse är som … ja, som Rödeby, höll jag på att säga … )

    I övrigt accepterar jag även pretton som sjunger med i Mozarts Requiem – en jävla bra låt, f övr. 😉

Kommentera

