Detärstressigtattblogga

Jag vet, jag skulle ju ta en paus, men sånt här går inte att undvika. SvD skriver idag om hur bloggande leder till Döden. Döden! DÖDEN!

Men jag har ett knep, jag har arbetat fram det alldeles nyss. Enda sättet att undvika stressen kring bloggande är _inte_ att ta en paus, som jag har gjort, uta natt effektivisera bloggandet. Låt mig visa med ett exempel:

För en tid sen skrev jag en blogpost om bland annat sten i skon.Eftersom jag tänker mig effektivisera bloggandet så har jag kommit fram till att det allra bästa sättet är att antingen bara blogga om mode, eller helt enkelt effektivisera själva _Skrivprocessen_. Jag ska visa er, men nämnda blogpost, ett utdrag i min nya, supereffektiva, bloggmetod!

”IdaglklottradejagimarginalentillettanteckningsblockunderdetattenFöreläsaregickigenomlitteraturhistoriaoch
literaturvetenskapurettgenusvetenskapligttextkritisktperspektiv.
DetlåtertråkigareändetärjaglovarBarachansenattiettpaperfåanvändatermermedenmassa’s’i-ochnågra’x’-är
somupplagtförexcesser(detärmassorav’s’idetordetockså).”

Ni ser! Jag tjänade in nästan tre minuter på det där. Tre minuter!

Det kan jag ju blogga på! Få se nu, jag måste bloggaom …

fanvaddetgörntivänsterarmenliksomstrålarutochgannfaaarrrggghh …

– – – – –
Inte Intressant?

Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

2 thoughts on “Detärstressigtattblogga

  1. Färdig!

    Jag jobbar på citadellet ikväll – men loggar nog in igen inatt sedan jag lekt abedissa med ICA-personalen från Tollarp.

    Är du färdig med BL:s upplevelse?

    *så sugen på att publicera årets nya stereonovell*

Kommentera

