Counterstrike Bubble Gum

Jag såg att jag inte har bloggat sen den fjortonde april. Hu, så hemskt! Tycker ni … Men själv tycker jag att det har varit förbaskat skönt med en paus. Den har, erkännes, varit lite påtvingad – tiden har inte räckt till. Inspirationen har också trutit bitvis, men mest har det handlat om tid.

Nu är det inte så att jag alldeles gett upp bloggandet, men det har försigått på en annan plats. (Den bloggen får jag dessutom betalt för.) Tidsextrahenterna i mitt liv har således bestått av två delar; arbete och förhållande. Oroa er inte – jag har kvar bägge två och helt ärligt har det känts bra mycket bättre att lägga tid på både arbete och kärlek. Ni har annat att göra än att läsa mina ord och om ni inte har det så är det hög tid att ni skaffar er ett liv.

Arbetet har bestått av diverse göromål, som bokuppsättning och bloggande och … kaffe … och katalogsök och inlån, utlån och … kaffe … och allt möjligt. Som knubbar och … kaffe … och så. Ja, kort sagt – kaffe. Jag menar – jobb. På en bibbla. Eftersom stället blev skådeplats för förtidsröstningen inför en eventuell kommundelning av Huddinge,så blev det också lite demokratiarbete … att ta emot röster, då. (Så här gick det i folkomröstningen.)

Det var faktiskt jävligt tråkigt att ta emot röster, så jag har full förståelse för Robert Mugabe. Demokrati är tråkigt. TRÅKIGT! Diktatur är i och för sig inte så fasligt kul det heller, men åtminstone blir rösträkning enkel.

Kärleken är inte tråkig, långt ifrån. Om det itne hade varit för den skulle jag antagligen ha dragit en filt över huvudet vid det här laget, men min alldeles egen Alyx Vance* har raskt dragit undan filten och släppt in en hel massa värme i min fordom hypotermiska själ. Dessutom har honen magnifik bokhylla och en X-box med Bioshock, så liksom … Liksom wow, liksom.

(Ni ser vad hon gör med mig? Så fort jag tänker på henne blir jag bluddrig och full av fluff och mina vanligen skarpa intellekttillgångar reduceras till en fjortis full på Sprite genom Melittafilter … jodå, det funkar, klart det gör, garanterat, värsta fyllan lika bra asså som typ å dra halsbloss dårå genom stanniol bafatt man inte har råd me maja asså. Inte hon Maja Lundgren asså, sjukt bra. Sprite asså, eh … Fluff?)

Det är således tack vare henne som jag härmed kan tillkännage ett litet blogscoop. Hoppas jag att det är. För, ser ni …

Det föll sig så att vi gack åstad för att införskaffa proviant – läsk och blask och för en av oss även brislingar i tomatsås. Således trådde vi stegen mellan hyllorna i den lokala Vi-butiken och fyllde vår korg, varpå vi drog till kassan för at överantvarda pekunier till kassörskan. Medan kön ringlade sig framåt föll så min blick på godishyllan (kom igen! Godis behövs alltid, fast man är drabbad av den där lööv-feelingen). Och, där, bland Läkerolaskar, en bortslängd 8-kronors förpackning med bubbelgum.

Counterstrike Bubblegum. Inklusive Halflife2-loggan. Raskt inköp! Här är beviset:

Counterstrike-tuggummit tillverkas av ett makedonskt godisföretag, Makpromet Products, som också saluför bland annat Shrek-tuggummi, Princess-tugummi och en hel del annat smått och gott. Hur Counterstrike-gummit hittat vägen till en stockholmsk förort vet jag ej, men en sak frågar jag mig ändå så här i upphovsrättstider:

Vad säger Valve om det?

– – – – – fotnot – – – – –

*: En extremt långsökt metareferens, men föremålet för mitt hjärtas bultande sysslar med datorspel och är kvinna – ergo: Alyx Vance. Ibland undrar jag om inte min hjärna är felkopplad med tanke på asscociationsbanorna …

– – – – –

Intressant?

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , ,

2 thoughts on “Counterstrike Bubble Gum

  1. Visst är det härligt med kärleken! Mycket glad för din skull vännen min. HON vet väl om vilken guldklimp hon hittat va?

    Förresten, jag vet någon som skulle uppskatta den där bilden på tuggumiförpackningen 😀

    Krama

  2. Jag var uttråkad och ringde in till ASBA AB (företaget som står på paketet) och snackade med en skitskön snubbe som berättade att de helt enkelt köpte in dem från ett annat företag ”som är äldre än dig och din mamma tillsammans”…

    Eftersom Makpromet est. 1969 måste han antingen underskattat min ålder eller så är det några andra de köper in dem från. Har inte kollat copyrighten på Counter-Strike (och den är ju ”tveksam” eftersom det ju inte var Valves produkt från början) men om man läser det finstilta på http://orange.half-life2.com/ ser man tydligt att Half-Life loggan är Valve’s.

Kommentera

