Sökordens magiska litteratur, del 2

Jag gick igenom min lista över vad för sökord folk har använt – och ur min något förvimsade hjärna sprang detta fram: En till novell baserad på den gångna tidens sökord! Första installationen finns här,

inte för att det är av intresse men ändå. Där skrev jag också:

“Jag borde skaffa mig en flickvän. Någon som kunde avstyra såna här dåraktigheter … Enjoy.”

Nå, nu har jag skaffat en, men inte fan hjälpte det.

Enjoy. Igen.

– – – – –

“Men det gör han ju?” sa Stats. “Sjunger, alltså.”
Sökaren suckade, ruffade upp axlarna till skydd mot kylan och fortsatte gå nedför gatan. Moskva i tidig vår var småkallt och putineskt.

“Bröst,” sa Stats när de passerade ett skyltfönster. “Det är då fan va, vad mycket rysk porr det finns? Vad tror du Rolands hjältar tycker om det?”
“Vilka då?”
“Rolands hjältar.”
“Vilka är det?” sa Sökaren.
“Vet inte … ” sa Stats. “Det är väl som med svensk porr antar jag; den påminner mest om en herrfrisyr 2008 när alla annan porr mer liknar hård porr.”

Sökaren svarade inte, han hade siktet inställt på en lokal. Värme och lite vodka skulle göra susen. Fast när de kom fram till klubben ångrade de sig genast. Dörrvakten såg ut som Pyramidhead. Han var från Abchasien och heter Uruk. Så som två tysta möss smög Sökaren och Stats vidare genom storstadsdjungeln, vek av in på en smal gata och där någonstans sökte sig bägges händer till varandra, som tröst och till skydd. Då – en röst ur en mörk portuppgång:

“Första steget är att ni håller hand, han … “
Wrooom!
Bilen kom rusande genom gränden, så hastigt att både Sökaren och Stats kastade sig i skydd – händelsevis i portuppgången, rätt i famnen på den mystiske talaren. Ljuset föll itne över hens ansikte, bara över tidnignen i hens händer – 60-tal hette den. Den handlade om. Just det. Porr. Det var faktiskt ganska skrämmande, desto mer som en av artiklarna i tidningen handlade om blixtkrig i frankrike 1908. Där aviserades också, i svarta bokstäver:

möss och människor + steinbeck + utdrag

“november,” sa skuggan i porten och harklade sig. “Jag har följt er sen november, först på you tube, svensk, sen via alla era små elektroniska spår ni lämnat om min ostron och rolf bengtsson.”
“Datorspel,” sa Sökaren, inte skärrad nu längre utan bara utled på allt. “Fantasi, fula ord och Lasse löndahl. Det är allt vad allt handlar om, verkar det som.”
“Blötdjur!” sa skuggan och tog ett hotfullt steg fram. “Ni vet inte vad ni talar om! Ni borde tala om post abort-syndrom där tomten bor!”
“Varför det?” sa Sökaren och suckade djupt. “Det spelar ingen roll, ingenting längre. Som med piprökande – vad spelar det för roll? Vade, satana. Typ.”
“Katolska svärord kanske funakr?” sa Stats, slagen av melankoli men därpå en diffus känsla av att bli alltmer okoncentrerad. Allt han kunde tänka på var porr och bröst. Något av dem borde kanske gå att hitta genom att ta kontakt med free6.com.

“Jag lider med er,” sa skuggan. Ljuset föll på hens ansikte – en ful man, med dålig herrfrisyr. “Visst är det som för personerna i Möss och människor? Jag har ett utdrag, ni … “
“Du känner kanske Jacques Louis?” sa Sökaren, uppgivet. “Fan, helvetes kukjävlar! Nu glömde jag ju!”
“Fula ord, mmmm … ” sa främlingen, den fule. Därpå plockade hen ett mynt ur örat på Didi Örnstedt! Det var otroligt förbluffande; hon klev förbi med en bok under armen och vips! Ett mynt, ur örat.

“Det där var bättre än bröst eller porr!” sa Stats, imponerad. “Det där var baske mig rejält akademikerförakt! Vad heter ni, karl!?”
“Romain Gary,” sa främlingen, “med livet framför sig …
saknar man varken bröst eller porr. Eller schyssta pumor. Jag är släkt med Jacques Louis David, om vem ni nyss frågade. Får jag fråga … vad vill ni honom?”
“Vi tänkte fråga honom om queer metodologi,” sa Sökaren. “Vi tänkte göra det hemifrån men det var innan vår datorskärm exploderade …”
“Det var mitt fel,” sa Stats. “Jag letade efter
‘analsex in idaho’, men det var fult gjort.”
“Att vara ful, Haifa och naglar … ” Romain nickade. “Trapister, det är trapister som ligger bakom det mesta. Jag vet en klubb, en klubb där en slyna blir knullad å lider … “

“Helaflex?” sa Sökaren. “Vi har redan varit där, frågade efter Bejerot Wertham men allt man visste något om var stringkalsonger och Lucia.”
“De visste en del om latinsex och porr också,” sa Stats. “Men då behövde vi mer … apelsinträd, fakta om det. Inte porr eller datorspel, fast det var lite youtubehumor när de visade oss Fäbojäntans omslag bara för att vi var från Sverige.”
“Jag förstår,” sa Romain. “Men om ni vill ha tag på Jaques Louis, då behöver ni kavallerivapen. Vad ni har framför er … Kult, rollspelet, är ingenting i jämförelse med hans existensiella kris.”
“Vi hörde att han kraschade efter att ha blivit nobbad av Nyamko Sabuni,” sa Sökaren. “Det sista han sa till oss var något om rövknull och horor i helfigur på datingflirt.se.”
“Ja,” sa Romain och steg ut från den kuggade porten. “Guds vägar äro outgrundliga, vare sig för ung och gammal eller lesbiska.” Han log, klädd i svart. “Är ni sugna på flottyrmunkar?”

– – – – –
Intressant? Mja …

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

2 thoughts on “Sökordens magiska litteratur, del 2

  1. Pingback: Sökordens magiska litteratur, del 3 « Herr Klokboks Kollektion

Kommentera

