Raggningstips, någon?

Saker man inte ska säga på krogen:

”Hej, snygging, vet du vart jag jobbar?”
”Nä?”
”Ifpi.” *paus* ”Vaffan!? går du!?”

****

”Du, jag kan fixa en schysst rulle till dig via Pirate Bay!”
”Ja, hmm … ”
”Men vad? Vi kan vidda den ihop?”
”Jag jobbar på Ifpi … ”

****

”Jag har sjukt mycket music hemma, kexet. 50 000 låtar, typ.”
”Får jag be om ditt personnummer?”
”Jobbar du på Ifpi?”
”Mmhmm!”
”Fuck.”

****

”Guzzen ba’ typ sa att hon ha typ fläskigaste X-boxen hemma dårå, chippad såklart. Å hennes PeeCee är typ tankad med en fucking load av musik va.”
”Vad heter hon?”
”Emma”
”Var bor hon?”
”Någongatan 1 ..?”
”Jag ska bara ringa ett samtal … ”

XXXX

Saker man (kanske) ska säga på krogen (gå till rätt krog!):

”Jag köper all min musik.”
”Sorry, jag vill inte fucka med en loser.”
”Jobbar du på Ifpi?”
”Nä, Bahnhof.”

****

”Jag köpte Ironman svinbilligt per postorder från New York.”
”Ja?”
”Har du en regionsfri DVD hemma?”
”Nej.”

****

”Ska du ha en öl?”
”Nej tack, jag kör AOL.”

****

”Du, den där piratsymbolen du har på blusen, den är rätt snygg.”
”Jobbar du på Ifpi?”
”Mmm … ” *paus* ”Vaffan!? Går du!?”

– – – – –

Inspirerat av Mina Moderata Karameller, SvD, Basic Personligt och Sura Karameller.

– – – – –

Intressant?

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , ,

5 thoughts on “Raggningstips, någon?

  1. Du är så rolig!

    Och jag är glad att din kramp har släppt.

    Tur förresten att du inte raggade upp mig på krogen, jag köper ju all min musik.

  2. Pingback: opassande » Blog Archive » Funderingar efter domen mot fildelaren i Linköping

Kommentera

