Natiosocial demokrati

Tar man fan i båten är det bäst man ror honom iland. Lyssna på den här meningen, uttalad av Socialdemokraternas presstalesperson Marita Ulvskog till SvD:

”Blockpolitiken som den ser ut just nu är alldeles för hård. Man kan välja olika vägar, man kan vara minoritetsregering som vet att man ändå kan regera landet, att man kan få tillräckligt stöd för förslag i riksdagen, eller så kan man söka nya konstellationer.”

Detta på en fråga om Socialdemokraterna skulle vara beredda på ett samarbete med Sverigedemokraterna om de senare når in i riksdagen 2010. Till skillnad från Per Schlingmann, moderaternas pressekreterare, är inte Marita Ulvskog främmande för tanken på ett samarbete – om det nu är så man ska tolka henne.

Fascinerande.Det är nog bäst att börja putsa stövlarna redan nu, Mona.

– – – – –
Intressant?

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

5 thoughts on “Natiosocial demokrati

  1. Läst.

    Eftersom jag är en pirat i vardande så får du se min blogpost som … vänta, jag ska bara göra en grej …

    Eftersom Antipiratbyrån just ringde vill jag meddela att min text är copyrightskyddad och dessutom anses subversiv. Eventuellt samröre med den – läsande t ex – är därmed möjligen straffbart.

    Å andra sidan säger de att de kan se genom fingrarna om de får ett brunt kuvert med 250 000 under en parkbänk i Humlegården senast Söndag kväll, annars ska ”några schunnar” snacka med mig.

    Fan. Det var ju inte Antipiratbyrån som ringde. Det var ju OG.

  2. Pingback: 222 910 SEK (37 130 USD) « Herr Klokboks Kollektion

Kommentera

