Herr Klokbok är elak igen

Apropå vår Överbefälhavares omsorg för våra trupper i utlandet samt FRA’s signalspaning:

(Utskrift av NSA-avlyssnat samtal:)

”Salaam, mr Pink.”
”Salaam, mr Brown.”
”Hur är vädret?”
”Det regnar och står i, men igår sken solen i flera timmar. Jag blev påmind om den ödsliga öknens hetta på lunchen, men det berodde mer på att den där dumme svennen som äger mathaket jag äter lunch på hade glömt slå av infravärmen. Annars så ser jag fram mot en lång het augusti.”
”Det låter gott. Här är det som vanligt; varmt, dammigt och väldigt mycket flygfän i luften. Du vet, den sort som säger Whoop whoop whoop. Jag behöver ett bra pris på en flugsmälla.”
”Du menar missiler?”
”Men din idiot!”
”Vad?”
”Nu sa du det!”
”Vad då!?”
”M-ordet!”
”Missiler?”
”Men tyst!”
”Men det är väl ingen fara!” *skratt* ”Du är väl inte avlyssnad?”
”Nej, vi PGP-krypterar precis allt, till och med fruns gnäll. Men jag tänker på er där hos de otrogna.”
”Jasså … Äh, FRA spanar bara på bloggar och sånt. Har du hört nåt från Usama?”
”Men tyst!”
”Men vad sa jag nu då!?”
”U!”
”U? Jasså, du menar Usama?”
*klick*

”Salaam, mr Pink.”
”Salaam, mr Brown.”
”Förlåt, jag blev lite upprörd.”
”Alls ingen fara. Jag hann medc att maila Hizbollah under tiden.”
”Eeek!”
”Vad?”
”Alltså, jag vet inte vad det är med dig, Sharif, men ibland är du ovanligt korkad.”
”Alls inte, Omar. Jag är naturaliserad svensk. Numer är det ingen som bryr sig om mig utom soss.”
”Öh?”
”Otrogna dumma som ger mig pengar alldeles för lätt.”
”Ah.”
”Jag lade ner min blogg i onsdags. Så nu är jag helt osynlig. Jag kan till och med säga ‘Döda Bush!’ utan att något händer.”
”Meh! Det kan jag med.”
”Oops.”
*skratt*
”Fick du mitt vykort?”
”Japp.”
”Så vad går de på, flugsmällorna?”
”Stingers ligger på 15 K stycket. Ryssarnas SAM’s är billigare, men det är ingen kvalité på dem. Jag kan ordna fram ett dussin innan Tisdag?”
”Ta två dussin SAM. Grabbarna i Bagdad behöver några och iranierna är mest upptagna med att anrika uran.”
”Visst, inga problem. Vilka får stryk den här gången?”
”Jag tänkte på svenskarna?”
”Aha. Stör de nattsömnen?”
”Nä, de är enkla mål. De skjuter aldrig tillbaks utan att ha ropat ‘Halt!’ först.”
*skratt*
”Vi syns.”
”Det gör vi. Hälsa frugan.”
”Will do.”
*tystnad*
”Mr Brown? Sharif?”
”Ja?”
”När började du prata engelska?”
”Det är tack vare SFI. Vår lärare är engelsman och kan bara lära ut svenska på engelska.”
”De är inte kloka, de där otrogna.”
”Skjut några för min skull.”
”Du?”
”Ja?”
”Har du lagt ner din Facebooksida? Jag hittar dig inte.”
”Det vet du väl att alla kommunikation i Sverige avlyssnas!”
”Ja?”
”Facebook är livsfarligt!”
”Aj då.”
”Hur så – ‘aj då’?”
”Nä, jag … jag bara tänkte en dag, så jag startade en grupp som heter ‘friends of al Qaida’. Det … ”
*högt brak i bakgrunden*
”Jag måste sluta nu. De stormar vårt hus. Jag visste inte om det där med Facebook. Ledsen och så.”
”Syns på Cuba, Omar.”
*skratt*
*skrammel*
*hög röst i bakgrunden – ”Say hello to my little friend!”*
*skottlossning*
*klick*

– – – – –
Intressant? Kanske.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , ,

7 thoughts on “Herr Klokbok är elak igen

  1. Hade du samma theme som mig?

    Come here, you! Come here!

    Here comes the pain!
    😛

    (Jag ska försöka Klokbokcopyrighta WP gratisteman. Önska mig lycka till?)

  2. har’u glömt det? jag påpekade det precis när du bytte till samma som mig😉

    i min webbläsare är det en bugg i ditt theme, så gl hf med copyrightandet

Kommentera

