Jag är också rasist

Så här på måndagskvällen medan jag har Sex Pistols i WinAmp så slår det mig!

Jag är också en rasist, faktiskt en värre sådan än en feministisk rasist.

Jag hatar spindlar, ormar, getingar, steklar, bromsar, knott, mygg, tusenfotingar, gråsuggor, skalbaggar, tvestjärtar, ödlor, odientifierade småkryp som krälar och snirkalr och smyger och prasslar och stinger och pickar och ilar och kilar och krälar och slafsar.

Jag tycker inte om gräshoppor, bin, flugor, harkrankar, maskar, larver, fjärilar (där är det hatkärlek; de är vackra men äkcliga när de landar på en), och alla andra småkryp.

Utom: Myror. Och humlor. Och nyckelpigor, i alla fall de röda med svarta prickar. Det finns en gul sort också – de är äckliga.

Och vill du verkligen locka fram rasisten i mig. Visa mig en …

Samtliga kryp utom de jag nämnde som “utom” ska obevekligen dö. Eller inte … för t om den där varelsen där ovan, kackerlackan alltså inte Gud, har rätt att leva (om än väldigt kort). Jag har hittat en sådan – en kackerlacka alltså inte Gud – i mitt kök en gång, död. Dränkt i olivolja, i en pajform jag glömt diska (på länge). jag är inte ordingsam, jag vet … och har antagligen otur …

Spindlarna ska dock inte dö, för om man dödar en spindel börjar det regna. Dessutom är de ganska … coola. Så länge jag ser dem på bild. Det är som med ormar … fast jag skulle inte slå ihjäl något av de uppräknade krypen, jag är för mesig. Jag fångar alla kryp i ett glas – efter att jag sprungit runt lägenheten med viftande handleder och ett hjärta som närmar sig 400 BPM och ett högt falsettartad ”Iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii!”. Fångar krypen i ett glas, med hjälp av ett pappersark. Så bär jag ut dem på balkongen och släpper dem fria … utom fruktflugor.

Fruktflugor gasar jag. Zyklon B finns numer att köpa i ICA, om än under annat namn.

Sieg och allt det där … och hit går jag när jag vill plåga mig själv. Eller hit … Jag hatar insekter, men kan inte sluta att fascineras av dem … som med andra småkryp.

– – – – –
Inte Intressant

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , ,

5 thoughts on “Jag är också rasist

Kommentera

