En åsikt om kungahuset och piraterna:

Överstelöjtnant (pens.) Gustaf von Bromsklouss har ordet:

Mrrhöh höh!

Det var som faen, som min gamla anfader Lars Ulf påstås ha sagt när den där sprätten från Hamburg dök upp i Birka och sa att det bara fanns en Gud, och hans namn var All… nä, det blev fel.

Det var min farfarsfar Germund Onslow von Behren, som sa det. Han sa det den gången då han iklädd kyrassiärrustning försökte ta flyget till New York men hejdades redan på Arlanda med motivationen att att bastardsvärd var förbjudna på flygplan. Så bröt det visst mot knivlagen också. Rustningen fick han behålla.

I alla fall! Det var som faen! Här har jag nyss återkommit till släktgodset efter en tids frånvaro på grund av en trilskande höft, eller om det var en kokerska, och vad ser jag!? Jo ni, jag ser att jag har hittat en bror!

Det var som faen!

Jag visste inte ens att jag hade en bror. I vart fall inte en som hette Lars Ragnar och är pirat.

Men se, det har jag. Han och jag delar bestämt uppfattningen om vad vi har som landsfaderssläkt. Nu är jag inte republikan, långt ifrån, jag slogs trots allt på samma sida som George Washington, men ärligt talat – vad för kung ska vi ha?

Jag minns det som i går, då när jag anförtroddes den svåra men synnerligt äventyrliga uppgiften att hitta en tronföljare. Jag hade nyss avslutat ett annat uppdrag, att neutralisera den där sprätten von Fersen, och så skickades jag iväg till grodätarland. Vi landsteg tidigt om morgonen den sjätte juni i närheten av Normandie … nej, det var senare.

I alla fall! Det var som faen! Här kom man hem med en fältmarskalk som fått sparken och vad gör den late drulen? Ligger och gonar sig i sängen till framåt eftermiddag. Sen dog han. Det var minsann ingen gymägare det inte! Jag minns att vi hittade en tatuering under hans ena arm, den där Johan Baptiste Bernadotte. Det stod, stod det, det stod ”meure á la roi!”.

Död åt konungen!

Ska en kung ha en sån tatuering? Det frågar sig vän av ordning, vilket jag är. Ordning är viktigt – lika viktigt som att våra prinsar ska stoppa prinskorven i rätt julgröt. Det här påminner mig faktiskt om att … få se … jo! Det påminner om att kungahuset, det är precis som the Pirate Bay.

De kan inget, de gör inget, de kommer inget ihåg – men alla vill ha dem.

Så jag får väl tillstå att min återfunne bror Lars Ragnar har rätt. Kungabarnen borde knulla mer och åka mindre skidor. Men det är väl sossarnas fel, eller möjligen feministernas. Så går det när vi ger kvinnor lite för mycket att säga till om.

Kvinnor ska hållas kort.

Nu kommer de med mina piller.

Och … nämen vad tusan bövlar!? Möh! Höh höh!

De har tvångströja med sig också!

– – – – –
Intressant?

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,

Kommentera

