Hur du slipper ett följe

(Jag ville ha en rubrik som påminde om XtremeCreator men med mer negativa konnotationer.)

En av grundorsakerna till min långa bloggfrånvaro har varit och är att jag inte riktigt kan fokusera bloggen på ett ämne. Den spretar åt alla hål som ett tag-moln, från feminism och politik till nätnärvaro och satir. Med en del inpass om t ex Piratpartiet (där jag är medlem, men det beror på att det var så enkelt att gå med och jag har fortfarande inte upptäckt hur man går ur … vilket är lite grand som porten till Helvetet; I som här inträden, låten hoppet fara😛 )

Så vad ska jag fokusera på?

Vad vill mitt icke existerande följe ha?

Följe är ju viktigt. Man måste ju vara _social_, gubevars. I den här nya tiden måste Pelle i Molkom veta att jag nyss klev på tunnelbanan mot Hässelby – eftersom jag twittrade – och Nija i Peshawar vill hemskt gärna läsa nästa del av Bromsklouss (fast hon får den tillhanda via Google Translate).

Kansked borde jag skriva om följen … men det blir ju svårt, eftersom jag inte har nåt. Eller jo, jag har … eh … hmm. Jag har nog tre läsare. Mig själv inräknad. Sen har jag säkert en massa slentrian-jag-orkar-inte-rensa-mitt-RSS också, ett par hundra … tusen. Kanske. Hoppas jag. Där hmnar det här inlägget högst upp men i konkurrens med allt från DeepEdition till Mash-Up.

Vaffan är Mash-Up!?

Jag tänker fortfarande på Mash-Up som en sorts matberedare, som samlat in enorma mängder information, blandat det och spottat ut det på en tallrik. Ganska oaptitligt, värre än pölsa.

Pölsa är gott.

Eftersom jag itne kan fokusera på något enskilt ämne kommer jag därför en tid framåt att fokusera på, just, stream of consciousness. Efter en halv eller hel dags vittjande va alla möjliga kanaler ska jag forma en egen mash-up.

DEt kommer förmodligen bli ganska elakt, men min hjärna är inte skapt för att vara alla till lags. Den är inte skapt för att vara mig själv till lags.

Min hjärna är skapt för elakhet. I textform.

Fuck you!

(Sorry … )

– – – – –
Intressant?

Läs även andra bloggares åsikter om

8 thoughts on “Hur du slipper ett följe

  1. Jag läser din blogg… när du uppdaterar och ibland ser jag att du tweetar också. Synd att du ljög om Hässelby. Hoppades ju på att se dig på tunnelbanan. :c/ Nåja, kanske nästa gång?
    Ha det.

Kommentera

