Grrrglll grrglll mmhrrglll! Bloaeh! Momoaeh!

Så kom det.

Så kom det som 10 miljoner människor* världen över har väntat på. World of Warcraft: Cataclysm.

Missförstå mig rätt nu. Det är inte själva expansionen som kommit, men synnerligen välkoreograferade ”pressläckor” från Blizzards totalt slutna alpha-version av den länge väntade expansionen efter den förra, Wrath of the Lich King. Den senare väntar fortfarande på patch 3.3.5 har jag för mig, Ruby Sanctum.

Så, trots den extremt hårda kontrollen av ”läckor” finner vi hos MMO Champion en massiv postning med mängder av ögongodis och information. Nya mineraler, nya tyger, nya övre gränser för profs … lite lagom besvikelse dock att skinning inte får sig en upphottning, iaf inte i den här alpha-versionen. Det kommer, förmodar jag. Det tycks som om majoriteten profs har fått en övre gräns på 525.

Pyrite är den nya mineralen. I kombination med något de kallar Ebon Shards går det att smälta ihop Ebonsteel; jag förmodar att det är en utveckling av titanium, så Blacksmithing lär få helt nya produkter.

Fast MMO Champion täcker in allt mycket bättre än mig. Och Wow.com leechar MMO Champion-infon precis som jag gör (Wow.com är f övr en utmärkt skvallerkanal kring det mesta inom WoW, så gå dit).

Men bilderna. Alla screenshots. Nu har vi svart på vitt i fyrfärg vad Blizzard har tagit sig för med stackars gamla Azeroth, som redan genomlidit så mycket. Thousand Needles under vatten, Azshara terraformerat … the Barrens kommer iom Cataclysm förmodligen få TVÅ Barrens chat. En om Chuck Norris, en om … eh … tja – han den där Carradine, den vandrande kung fu-munken. Eller en ”your momma so fat”-cat, kanske.

Överlag är det otroligt vackert, Cataclysm. Men jag liksom andra i min närhet undrar … vad i helvete har de gjort med murlocs!?

Grrrglll grrglll blooaeh!

Nåja. Vi får ju mängder av nya krabbor … och en drake. En DRAKE!

Och goblins, varulvar, muterade kobolder och en hårdkokt känga åt alla som eventuellt fortfarande hyjal … hyllar … strip mining. Kanske vi t om kan få se analyser om miljöförstöring i datorspel framöver.

Kommer jag att köpa Cataclysm?

Bet your sweet ass.

Men innan dess tänker jag lägga vantarna på Starcraft II, som släpps den 27 juli. World of Warcraft: Cataclysm lär ju inte dyka upp på flera månader än. Dumma Blizzard, I can have Katlakysm now pleez?

– – – – – Fotnot – – – – –
* Egentligen 15 miljoner, men eftersom Kina fortfarande är hysteriska över Wrath of the Lich King, som släpptes tämligen nyligen där och i Korea, så … 10.

– – – – –
Intressant?

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , , , ,

Kommentera

