Vi knarkar också muskot

Idag äter vi multikulti.

Makaroner, vars urspung är asiatiskt men sedermera ansett som sydeuropeisk blatteföda innan ”makaroner” stod på den svenska hushållskostmenyn.

Bacon, dvs lättrökt skinka skuren i mycket fina skivor, som får anses vara en engelsk uppfinning (den som vet mer om bacon kan rätta mig).

Ägg, som … eh … ja, är ganska internationellt. Vad jag vet finns inga relgiösa regler mot ägg, någonstans. Möjligen att handha ägg och mejeriprodukter i samma kärl, vilket gör äggstanning svårt. Undrar vad hönorna tycker om det?

Muskotnöt, som nu inte längre bara är en krydda utan också fjortis-hojt. För en förälder, som jag icke är, ställer det frågan: Är det bättre att langa fulöl så man vet vad som händer än att de blir förgiftade av en hushållskrydda på sin veckopeng? Månne vi måste införa 18 års åldersgräns på kryddor?

Allt ovan samaslaget, inklusive italiensk ost, blir en – makaronilåda!

Till detta bjuds det å ena sidan starköl, som är hemskt, och energidryck för sambon, som inte är hemsk men väl nykterist. Vilket kunde vara hemskt men bara om jag propagerade för att alla ska göra som jag. Det gör jag inte, jag är liberal .

Energidryck vore dock hemskt om hon vore under arton år. Och om hon vore under arton år skulle också Jag vara hemsk, enär jag är fyrtioett. Min sambo är förvisso yngre, men hennes grooming-period är sen länge över. Tror jag. Man vet aldrig med folk numer, det kanske finns något perverst kräk som tänder på vuxna där ute.

Men, iaf. Eftersom det största hotet mot demokrati och folkhälsa inte är vare sig FRA eller Systembolaget, utan socker, koffein och guarana, vill jag iaf uppmuntra er med att vi inte bara dricker alkohol och knark – vi äter det också.

Sa jag att vi ska knarka muskotnöt?

Jag har muskot i äggstanningen. Utan muskot i ägstanningen blir en makaronilåda som att se på en porrfilm utan the money shot.

Det är ju muskoten man vill åt. Iaf i Kiruna.

– – – – –
Intressant fredagsmiddag

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,

6 thoughts on “Vi knarkar också muskot

  1. Jag är för gammal för at vara vaken fyra dygn i sträck. Numer sover jag ordentligt varje natt, och jag använder inte heller några centralstimulerande medel som är starkare än Coca Cola. Således håller jag mig borta från muskot.
    🙂

  2. Men du går fortfarande på konvent!

    Neeeeerd! Neeeeerd!

    (Här får du föreställa dig att jag försöker se ut som en muskulös jock, trots att jag gömmer Call of Chtulhu 2nd ed – jag är hardcore och dissar d20-systemet – bakom ryggen)
    😉

    För er andra kan det här upfattas som l33t speek, ber om ursäkt för det.

    Fucking noobs.

  3. Självklart går jag fortfarande på konvent!

    Och det roliga är att medelåldern ökar för varje år. I år skulle jag uppskatta att den låg på cirka 25-26. Det var dock en lite mindre kull av tonåringar där i år, vilket är lite oroväckande med tanke på återväxten…

Kommentera

