SvD anser att iPad är en insekt

Min feministiska hjärna …

ville först se en patriarkal konspiration i bildspelet hos SvD, apropå vilka kryp vi egentligen har boende hos oss, hemma. Ja menar nu varken katter eller arbetslösa sambos/äkta män alltså, utan mycket små kryp som amatörfotografen John Hallmén tagit och som nu slås upp på SvD – med rätta, f övr. Det är hög tid att folk får veta vad som krälar och kryper och kilar och pilar och slingrar och pillrar och äter död hud och strumpludd (det senare är favoritmaten för ett av våra odjur här hemma, en Zebra).

Men iaf!

JAG fick en närmast hysterisk lust att börja skälla om genus, men sen tyckte jag det var lite roligt. För i en artikel om skadedjur och insekter dyker först en Timmerman

 

 

upp, sen en

 

kvinna, sen en

 

 

Gaffelsvanslarv. Sen inser jag att jag säkert är fånig. Ett troll, rentav. För kvinnan på bilden har ju faktiskt en iPad i famnen. Enormt fantastiska bilder av smådjuren, förresten. Insekterna menar jag.

Jag har helt enkelt läst för många Aftonbladetrubriker. Och så har jag funderat för mycket på en (sannolikt) kommande blogpost om vad som skulle hända om media endast tog sina rubriker från vad som hänt på Twitter.

Det här inlägget är således inte på något sätt tänkt som en diskussionsgrund om genusaspekten av gammelmedias reklam-slots.

(Fast om ni nu vill snacka om det så gärna för mig.)

– – – – –
Intressant?

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , ,

Kommentera

