En kort erotisk novell …

med undertoner av kolonialism, prostitution och rasism och, faktiskt, helt könlös (tror jag; vilket kön ser ni i ”jag” – och varför? Nu är det kanske för mycket begärt – det här ingår f övr i rubriken – att ni ska ifrågasätta er automatiska respons, men iaf. Se det som ett experiment. Ni har nog inte ens börjat gå till jobbet utan sitter där med ert jäva gröna te och råklihårda bröd med getost och känner er hälsosamma. Men en sak ska ni ha jävligt klart för er! Den här rubriken tog helt plötsligt en ny vändning. ):

Jag såg framför mig en ung man, välklippt och nästan utan kläder.
Hans hy var som olivolja, glimmande i solnedgången över Medelhavets egyptiska kust. Han hade nyss klivit upp ur havet, som en grekisk gud eller romersk sjöman, som nästan drunknat men överlevt därför att han visste att där någonstans på stranden låg jag.

Han sa: ”Fuck me for dollar?”

Jag föll för honom ögonblickligen. Fast han var lite dyr.

– – – – –

Intressant?

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,

Kommentera

