Svårstartad motor

Kanske, kanske, kanske … kanske har den verbala motorn börjat hacka igång utan att vilja tjuvstanna. Igen. Kanske.
Ett första steg mot en återkomst till Ordet, det elusiva, det likt dimma förflyktigade mellan fingrar som inte lydit vad Hjärnan tänkt fram, den fasansfulla och allomförtärande själsliga känslan av att Ha Gett Upp …

Kanske måste skribenter, författare och alla andra hacks med Ordet som passion lyssna på Kipling (tror det var Kipling, jag tänker vara unitasking nu och INTE GOOGLA):

Ours not to reason why.
Ours just to do or die.

Iaf finns jag numer ännu en gång i bokform.

http://www.lulu.com/product/paperback/i-south-dakota-f%C3%A5r-du-skjuta%C2%A0indianer/14678922

(Det här är snabbpress. Därav den rent groteska URL:en.

Dessutom måste jag städa.)

Ja har dessutom börjat kombinera World of Warcraft med skrivandet, på engelska, i en blog. Vilen får ni inte veta nnu, för den kanske självdör.

Men Kanske, kanske, kanske … kanske har den verbala motorn börjat hacka igång utan att vilja tjuvstanna. Igen.

Kanske.

One thought on “Svårstartad motor

  1. Härmed tillkännages högtidligt att STAVFEL ska bli en del av varumärket.

    (Jag tänkte först på slogan-en ”suck it up, noob”, men det låter så väldigt … argt. Om jag hade en reklambyrå bakom mig kunde det säkert fungera, men jag är ganska säker på att ingen kring Sturis eller ens i Skövdes förort vill ge mig sponsorship.

    Men OM någon vill ha en ”kritisk blogtext” om … tja, konserverad gröt, så …

    Pengar luktar inte.)

Kommentera

