Min önskelista, Tomten!

Teflonminne utmanade mig tydligen på en pennalistisk sedvänja i grundskolan, som i korthet går ut på att smyga upp bakom någon och smocka till dem. Eftersom det ‘bara är ett skämt’ – ungefär som när man muggdoppar en tjej och lärarna typ ‘oj, titta en fågel!’ – ska jag passa på att ripostera. Bry er inte om bitterheten över gamla mobbare, som här och där kan få ett utbrott. Det är bara för att jag är en svag liten skit som alltid var den som blev uppsmugen på.

Terrorn börjar hos Mymlan the Real och går ut på att när jag plockar upp framtänderna ur rännstenen fråga mig om vad jag har för sju önskningar om julklappar. Eftersom Teflonminne redan har julkappat till mig med orden ‘TAG! You’re it!’ (följt av, anar jag, ett speedat girlyliciousfnitter), har jag bara sex kvar (girlylicious ja, han har ju långt hår! Usch!). Vidare kan resten av det komplicerade regelsystemet i denna tävling ställa till det för mig, för jag har inte sju bloggar att ge stryk – eh, länka till.

Tror jag. Jag ska tänka lite medan jag stoppar blodflödet ur min brutna näsa och försöker få koll på andningen igen. Få se nu … vi har den där, och så den där, och den … och hon kanske, och … hmm … den där.* Fuck. Jag är visst mer poppis än jag trodde.

Jag ska tydligen önska mig något, säger de. De där som står i ring kring mig och yttrar enstaviga läten som ‘fight fight fight fight fight!’. Så innan jag letar fram BFG 9000 och steker er stjärt, så ska jag väl nämna vad jag önskar mig av Tomten (som är sur på mig efter de senaste blogposterna):

* Världsherravälde. ‘nuff said.

* Solskyddskräm. Med tanke på klimathotet kommer den att behövas …

* Blondin. Eller en brunett. Eller en rödtott. Eller i alla fall någon som andas normalt, tänker ganska bra och vet vad anaximanderintolerans betyder. Eller två av varje. Kön av ointresse, jag är inte knusslig.

* Strumpor.

* En Filmatisering av Marcel Prousts ‘På spaning med den tid som flytt’, med Arnold Schwarzenegger, Russel Crowe, Brad Pitt – utspelandes i det antika Babylon, dit en dag Keanu Reeves kommer, eftersom Något Har Gått Fel i programmet!

* Enn snel hest

* ‘Lord of the Rings, part IV: Sauron Strikes Back’ (Jo, jag vill se en sån film!)

Eftersom jag kommer at få strumpor, så har jag i alla fall helgarderat mig. Om ni nu ursäktar mig så ska jag jaga Teflonminne över skolgården.

Come here, you! Ni! Ni! Ni! Ni!**

santa– – – – – Fotnötter – – – – –
*: Dvs – jag viftar hotfullt med en för liten knytnäve i fejset på

Kronberg Skrattar och Ler, Ninas Futtiga Funderingar, Tinnitussan, Opassande, Paljettenq, Enligt Min Humla, Karin Långström Vinge

**: Monty Python-referens. På … eh … spanska?

– – – – –
Andra bloggar om: , , , , , , , ,

Kanske Intressant

15 tankar om “Min önskelista, Tomten!

  1. Pingback: opassande » Blog Archive » Sju inte helt oviktiga önskningar

  2. Jak er ert nyet svensläraret. Vatt er tet som kruper? Svar: Ostron!

    (Innan ni drar fram PK-piskan så är det faktiskt ett citat från en svensk TV-sketch, någon gång i slutet på 60-talet, med b la Roffe Bengtsson.)

    Fast det var en bra wikilänk; jag hade ingen aning om vad en snel hest var – det var därför jag önskade mig en sådan.

    (Hestar er snela, förresten. Tror jag.)

  3. Pingback: Enligt Min Humla » Kära Tomten

  4. 1)
    Vad var det jag skulle göra? Dvs vad var det den där andre av mig skulle göra? Skriva en önskelista? Men kära nån – det gjorde jag redan den 3 december – se själv: http://letaguldkorn.wordpress.com/2007/12/03/onskelista-och-konstnarskollektiv/
    Klart jag kan skriva en till – och lägga till ytterligare böcker – kanske lite dyrare böcker denna gång.
    2)
    Nej det var inte ostron. Det var ormet.
    ”Stor succé gjorde Ardenstam i TV bl.a. Bråkiga blad, där han och Rolf Bengtsson gjorde den välkända sketchen Ormet kruper. En gång var jag i Sverige två gånger. ” från Wikipedia: http://sv.wikipedia.org/wiki/Sten_Ardenstam

    Hälsningar Språkpolisen, avdelning Messerschmidt.

  5. Ormet, var det ja … kommer ihåg det nu. ‘Ostron’ var längre fram, när någo nav dem pratade om sin ‘hustru’.

    Det bästa med Roffe Bengtsson är iaf dagen efter firmafesten-sketchen 🙂

Lämna en kommentar